רש"ת תערוך תרגיל חירום תעופתי באילת

התרגיל באילת, שיתקיים ביום רביעי הקרוב, נועד לתרגל את הכוחות הפועלים בנמל התעופה, את כוחות הכיבוי וההצלה המתגברים את נמל התעופה, את חברות התעופה ואת בית החולים יוספטל


00:00 ,24.03.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

התרגיל באילת, שיתקיים ביום רביעי הקרוב, נועד לתרגל את הכוחות הפועלים בנמל התעופה, את כוחות הכיבוי וההצלה המתגברים את נמל התעופה, את חברות התעופה ואת בית החולים יוספטל
 
רשות שדות התעופה תערוך תרגיל חירום תעופתי מלא בנמל התעופה באילת ב-26 במרץ – יום ד' הקרוב. במסגרת הוראות הארגון הבינלאומי לתעופה אזרחית (ICAO) מקיימת רש"ת במתקניה אחת לשנתיים תרגיל חירום תעופתי.

התרגיל באילת נועד לתרגל את הכוחות הפועלים בנמל התעופה, את כוחות הכיבוי וההצלה המתגברים את נמל התעופה, את חברות התעופה ואת בית החולים "יוספטל". בתרגיל תשתתף גם משטרת מרחב אילת.
 
התרגיל ידמה תרחיש של תקלה במטוס שיצא משדה דב לאילת. יוכרז על מצב חירום תעופתי, כוחות החירום וההצלה יוזנקו לעמדות הכוננות הקדמיות. במקום תוצת אש שכוחות הכיבוי יכבו וכוחות ההצלה יפנו, באמצעות מד"א, את הפצועים (55 פצועים, מאופרים ומסומנים ברמות פגיעה שונות) לבית החולים "יוספטל". במהלך התרגיל יופעל מרכז המידע בנתב"ג בשיתוף עם חברות התעופה.        
 
התרגיל ינוהל על ידי הנהלת נמל התעופה ונציגי הגופים המתגברים בראשותו של מנהל נמלי התעופה אילת ועובדה, הוא יחל בשעה 11:30 ויסתיים בשעה 14:00.
 
בתרגיל יצפו יו"ר מועצת הרשות, עובדיה עלי, מנכ"ל הרשות, קובי מור, חברי וועדת הבטיחות והביטחון במועצת הרשות ובכירים נוספים.
 
יו"ר מועצת המנהלים של רש"ת, עובדיה עלי, אמר כי "בכוונת רש"ת להפוך את שנת 2008 לשנת הבטיחות ויחד עם שדרוג הבטיחות האווירית מתבצעות פעולות רבות לתרגול מצבי חירום ומיושמות שיטות להגברת הבטיחות הקרקעית והגהות במתקני הרשות. מועד תרגיל החירום התעופתי באילת הוקדם על מנת לרענן את הכוחות ולהפיק לקחים מהר ככל הניתן. לראשונה  משתלב בתרגיל גם  בית החולים באילת זאת על מנת לאפשר זרימה מלאה של כל הליך ההצלה והפינוי בעת חירום".