רש"ת: הצלחה למערכת הבידוק הביטחוני העצמאי

כ-250 נוסעים נרשמו במהלך הלילה למערכת ה"יוניפאס" לבידוק ביטחוני טכנולוגי של הטסים לחו"ל. רש"ת: לאור ההיענות נוסיף עמדת רישום נוספת


00:00 ,06.01.2010 מאת: מערכת פורט2פורט

כ-250 נוסעים נרשמו במהלך הלילה למערכת ה"יוניפאס" לבידוק ביטחוני טכנולוגי של הטסים לחו"ל. רש"ת: לאור ההיענות נוסיף עמדת רישום נוספת
 
אתמול בצהרים נפתחה ההרשמה והחל הפיילוט למערכת "היוניפאס" אשר פותחה על ידי רשות שדות התעופה. המערכת הינה הראשונה מסוגה בעולם לבידוק ביטחוני טכנולוגי של הטסים לחו"ל.
 
מרש"ת נמסר כי מאז נפתחה ההרשמה נרשמו למערכת כ-250 נוסעים בדרכם לחו"ל, ובשל הביקוש הרב החליטה רש"ת להוסיף עמדת רישום נוספת למערכת עבור הנוסעים היוצאים.
 
גורם ברשות שדות התעופה הביע שביעות רצון ממספר הנרשמים וציין כי "ההיענות הרבה של הנוסעים מעידה על כך שהנוסעים מעוניינים לשפר את חוויית הטיסה שלהם ולא חוששים להשתמש לצורך כך באמצעים טכנולוגיים מתקדמים. רש"ת תמשיך במהלך הפיילוט להיות קשובה למתרחש ותתגבר את העמדות בהתאם".
 
מרש"ת נמסר עוד כי הצטרפות הנוסעים למערכת תבוצע לאחר הרשמה חד פעמית בעמדת הרישום בנתב"ג. בסיום הליך ההרשמה, יונפק לנוסע "כרטיס חכם". עוד נמסר כי נוסע שיבחר לטוס בתהליך רגיל ולא להירשם למערכת יוכל להמשיך ולטוס באמצעות תהליך הבידוק השגרתי.
 
בתצורתה הסופית, תאפשר מערכת ה"יוניפאס" לנוסעים לבצע את כלל הליכי הטיסה החל בשלב הבידוק הביטחוני, הרישום לטיסה (הצ'ק אין), ביקורת הגבולות ועד העלייה למטוס (הבורדינג) במעבר עצמאי, נוח, קצר ויעיל.