רש"ת: אגרות השירות לחברות התעופה יתייקרו ב-10%

ההתייקרות תחול בשתי פעימות: 5% בינואר 2009 ו-5% נוספים בינואר 2010


00:00 ,17.12.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

ההתייקרות תחול בשתי פעימות: 5% בינואר 2009 ו-5% נוספים בינואר 2010
 
רשות שדות התעופה הודיעה אתמול במסגרת הדיון בנושא עדכון אגרות השירותים בוועדת הכלכלה של הכנסת כי "כגוף עסקי המודע למשבר הכלכלי בענף התעופה בארץ ובעולם", היא נענית להצעת ועדת הכלכלה לעדכון האגרות בנתב"ג. רש"ת ביקשה להדגיש כי ההצעה לעדכון האגרות התעופתיות בנתב"ג גובשה ונבחנה על ידי משרדי האוצר והתחבורה ואושרה על ידי ממשלת ישראל.
 
על פי ההצעה המעודכנת, אגרות השירותים של חברות התעופה יעודכנו בשיעור של 10% בשתי פעימות – עדכון בשיעור של 5% בינואר 2009 ועדכון של 5% נוספים בינואר 2010. יחד עם זאת יעודכנו אגרות הנוסע היוצא בשיעור המבוקש של 51% - מסך של 13 דולר לסך של 21.7 דולר.
 
יו"ר מועצת רש"ת, עובדיה עלי, ציין בפני ועדת הכלכלה כי "רש"ת מתנהלת כגוף עסקי מאוזן תקציבית, איננה ולא רוצה להיות נתמכת על ידי שולחן הממשלה וכלל משלמי המסים במדינה וכל הכנסותיה הן מאגרות וממסחר".
 
יו"ר מועצת רש"ת הדגיש כי כל הכספים שיתקבלו, פרי עדכון האגרות, מיועדים לשדרוג הבטיחות, הביטחון והתשתיות במתקני רש"ת שהטיפול בהם מוזנח משך שנים רבות ובין הפרוייקטים: הקמת מגדל פיקוח חדש בנתב"ג, שדרוג מערך המסלולים להגברת הבטיחות ולהגדלת הקיבולת האווירית של נתב"ג, מערכת ה- HBS לבידוק ביטחוני וכו', פרויקטים בסך כולל של 3.7 מיליארד שקל.
 
יודגש כי בנוסף להוצאות הביטחון הגדולות המוטלות על הרשות מסבסדת רשות שדות התעופה את הפעילות השוטפת בשדות התעופה הפנים ארציים בהיקף של כ-181 מיליון שקל שנה וזקוקה לכ-50 מיליון שקל נוספים להשקעה בשדרוג מרכיבי הביטחון בשדות התעופה הפנים ארציים בהתאם לדרישות הגורמים הממלכתיים.