רווח בסך 12 מיליון ש"ח וגידול קל בהכנסות "כנפיים" ברבעון השלישי

הכנסות "קבוצת ארקיע" ברבעון השלישי של 2003 הסתכמו בסך של 298 מיליון שקל בהשוואה להכנסות של 295 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי ברבעון הסתכם בכ-12 מיליון שקל בהשוואה לרווח של 13.5 מיליון שקל ברבעון השלישי של 2002


00:00 ,25.11.2003 מאת: מערכת פורט2פורט
הכנסות "קבוצת ארקיע" ברבעון השלישי של 2003 הסתכמו בסך של 298 מיליון שקל בהשוואה להכנסות של 295 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי ברבעון הסתכם בכ-12 מיליון שקל בהשוואה לרווח של 13.5 מיליון שקל ברבעון השלישי של 2002. בתשעת החודשים הראשונים של 2003 הסתכמו הכנסות הקבוצה ב-614 מיליון שקל בהשוואה להכנסות של 664 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד ואילו בשורה התחתונה רשמה החברה הפסד של 2.4 מיליון שקל לעומת רווח של 19 מיליון שקל בתקופה המקבילה ב-2002.
 
פעילות הקבוצה בתשעת החודשים של השנה במגזר התעופה, התיירות והשירותים הושפעה מירידה חדה בביקושים מינואר ועד אפריל השנה (מלחמת עיראק) ומירידה מתמשכת בביקושים כתוצאה מהמיתון הכלכלי ומהמצב הבטחוני.
 
במהלך הרבעון השלישי השיקה "ארקיע" מערכת מידע מתקדמת "ArkiaNet" שפותחה על ידה. השקת המערכת אפשרה להנהלת "ארקיע" לבצע בחודש אוקטובר השנה שינוי ארגוני שמשמעותו איחוד מערכות התעופה והתיירות הבינלאומית והפנים ארצית, מהלך שחסך לחברה למעלה מ- 20 משרות, לרבות בדרגי ניהול בכירים. במקביל, שינתה "ארקיע" את מדיניות המחירים בתעופה הפנים ארצית במטרה לשפר את הרווחיות. 
 
הפעילות השוטפת של החברה במהלך תשעת החודשים יצרה תזרים מזומנים בסך 129 מיליון שקל וברבעון השלישי כ-70 מיליון שקל. לחברה יתרות נזילות של 127 מיליון שקל. במהלך תשעת החודשים הראשונים של השנה פרעה הקבוצה הלוואות לזמן ארוך בסך של 179 מיליון שקל ולא נטלה הקבוצה הלוואות חדשות. דמי החכירה הצפויים להתקבל במהלך 12 החודשים הבאים המתחילים ב-1 לאוקטובר 2003, מסתכמים בסך של 158 מיליון שקל לפחות.
 
בתום הרבעון השלישי חתמה "ארקיע" על הסדר עם חברת התעופה "אייר קנדה" בדבר המשך החכרתם של 10 מטוסי בואינג 737-200, תוך התאמת דמי החכירה לתנאי השוק.
 
"כנפיים" הינה חברת אחזקות והיא מחזיקה ב-74% ממניות "ארקיע" וב-25% ממניות החברות הבאות: "ממ"ן", "איסתא ליינס", "קשרי תעופה" ו"ארנון-פז". לקבוצה שלושה תחומי פעילות עיקריים: תעופה ותיירות בינלאומית (פנים ארצית ואזורית ומתן שירותים נלווים להם), החכרת מטוסים בבעלות לחברות תעופה בעולם והשקעה בחברות בענפים קרובים לפעילות הקבוצה, המקנות לקבוצה יתרונות אסטרטגיים.