רה-ארגון באל על: שוקלת להקים חברה בת לתחזוקה

באל על תיבחן תוכנית חדשה להקמת חברה בת לתחזוקה. זאת כחלק מארגון מחדש שמוביל המנכ"ל החדש, חיים רומנו, לאור כוונת הבעלים החדשים האחים ישראל ודדי בורוביץ לנקוט בצעדי התייעלות וחיסכון בהוצאות


00:00 ,07.02.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

באל על תיבחן תוכנית חדשה להקמת חברה בת לתחזוקה. זאת כחלק מארגון מחדש שמוביל המנכ"ל החדש, חיים רומנו, לאור כוונת הבעלים החדשים האחים ישראל ודדי בורוביץ לנקוט בצעדי התייעלות וחיסכון בהוצאות.

על פי התוכנית החדשה, תהפוך הסמנכ"לות לתחזוקה והנדסה בראשותו של שלמה רייבנבך, המהווה היום חלק אינטגרלי מחברת אל על, לחברה בת שתהיה עצמאית מבחינת רווח והפסד. סמנכ"לות התחזוקה היא כיום המחלקה עם מספר העובדים הגדול בחברה - 1,250 עובדי קרקע.

הפיכתה של סמנ"כלות התחזוקה לחברה בת תאפשר לאל על להקטין את מצבת כוח האדם של החברה ולהרחיב את אפשרות ביצוע עבודות ההנדסה ותחזוקת המטוסים מחוץ לחברה. החברה החדשה תוכל להתמודד ביעילות רבה יותר בתחרות מול חטיבת בדק מטוסים של התעשייה האווירית על קבלת עבודות שיפוץ ותחזוקת מטוסים.

מקורות באל על העריכו אתמול כי ייתכנו צעדי ארגון מחדש גם בתחום הטסת נוסעים. כך למשל ייתכנו קיצוץ בקווי תעופה לא רווחיים וצמצום במספר העובדים המוצבים בחו"ל.

באחרונה הכריז יו"ר מועצת המנהלים ישראל בורוביץ כי אל על תנסה להשתלב באחת מבריתות התעופה הבינלאומיות. לופטהאנזה הגרמנית הועלתה כשותפה אסטרטגית אפשרית. ואולם לדברי המקורות, סביר יותר להניח כי בורוביץ יחפש שיתוף פעולה עם חברת אולימפיק היוונית, שעמה הוא מקיים קשר הדוק יותר.

ישראל בורוביץ אמר אתמול בתגובה: "בתקופה האחרונה היו בעלי החברה החדשים עסוקים באיוש חברי דירקטוריון ומנכ"ל חברה מקצועים וראוים. הבעלים החדשים לקחו לעצמם כמה חודשים כדי ללמוד את החברה ובשלב זה אין כל תוכנית לבצע רה-ארגון".