ראשי רש"ת בוועדת הכלכלה: עדכון אגרות התעופה בנתב"ג – צורך חיוני

יו"ר ומנכ"ל רש"ת הצהירו כי עדכון אגרות התעופה בנתב"ג נדרש לשיפור תשתיות הבטיחות והביטחון ולהגדלת הקיבולת האווירית של נתב"ג. חברי הוועדה דחו את ההכרעה בנושא


00:00 ,04.11.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

יו"ר ומנכ"ל רש"ת הצהירו כי עדכון אגרות התעופה בנתב"ג נדרש לשיפור תשתיות הבטיחות והביטחון ולהגדלת הקיבולת האווירית של נתב"ג. חברי הוועדה דחו את ההכרעה בנושא
 
יו"ר רש"ת, עובדיה עלי, ומנכ"ל רש"ת, קובי מור הצהירו היום בוועדת הכלכלה של הכנסת כי עדכון אגרות התעופה בנתב"ג הוא צורך חיוני לשיפור תשתיות הבטיחות והביטחון ולהגדלת הקיבולת האווירית של נתב"ג. כזכור, חברי ועדת הכלכלה של הכנסת החליטו לדחות את הדיון על העלאת האגרות למועד מאוחר יותר.
 
מרשות שדות התעופה נמסר כי יצוין כי אגרות הנוסע היוצא בנתב"ג לא עודכנו מאז שנת 1991, וכי תעריפיהם נשחקו במשך תקופה של 17 שנים בלמעלה מ-90%. לשם השוואה, ציינו ברש"ת, אגרת נוסע יוצא בנתב"ג עומדת על סך של 13 דולר זאת לעומת אגרת נוסע בהית'רו לונדון אשר עומדת על 120 דולר ובניו יורק (קנדי) על 70 דולר.
 
יו"ר רש"ת, עובדיה עלי ומנכ"ל רש"ת, קובי מור הצהירו היום בוועדת הכלכלה של הכנסת כי עדכון אגרות התעופה בנתב"ג הוא צורך חיוני לשיפור תשתיות הבטיחות והביטחון ולהגדלת הקיבולת האווירית של נתב"ג.
 
מרש"ת נמסר עוד כי היא נאלצת לממן סך של 3.7 מיליארד שקל לצורכי בטיחות ותשתיות לשם הגדלת הקיבולת האווירית של נתב"ג, מתוכם 100 מיליון שקל לטובת הקמת מגדל פיקוח חדש בנתב"ג, 760 מיליון שקל לטובת פרוייקט שדרוג מערך המסלולים אשר יכפיל את הקיבולת האווירית של נתב"ג מ-24 תנועת ל-50 תנועות, ועשרות מיליוני שקלים לצורכי רכישת מכ"ם ורכיבי בטיחות נוספים. כמו כן נמסר מרש"ת כי היא נדרשת לממן הקמת הזרוע הרביעית והחמישית בטרמינל 3, כאשר עלות הקמת הזרוע הרביעית היא כ-758 מיליון שקל.
 
בנוסף, נמסר כי רשות שדות התעופה מסבסדת את הפעילות השוטפת בשדות התעופה הפנים ארציים בהיקף של כ-180 מיליון שקל בשנה וזקוקה לכ-50 מיליון שקל נוספים להשקעה בשדרוג מרכיבי הביטחון בשדות התעופה הפנים ארציים בהתאם לדרישות הגורמים הממלכתיים.