ק.א.ל: רווח נקי של 5.7 מיליון דולר בשנת 2007

החברה הצליחה לעבור בשנים האחרונות משורה של הפסדים לרווח נקי ואף החזירה חובות בסך 25 מיליון דולר. איתן בן דוד: החברה תופסת כרבע מנתח השוק הישראלי


00:00 ,10.04.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

החברה הצליחה לעבור בשנים האחרונות משורה של הפסדים לרווח נקי ואף החזירה חובות בסך 25 מיליון דולר. איתן בן דוד: ק.א.ל היא חברת נישה התופסת כרבע מנתח השוק הישראלי
 
במהלך כנס הבינלאומי לתובלה ולוגיסטיקה Port2port 2008 התראיין יו"ר חברת ק.א.ל, איתן בן דוד, וציין כי חברת ק.א.ל סיכמה את שנת 2007 עם רווח נקי של 5.7 מיליון דולר.
 
בן דוד ציין כי חברת ק.א.ל הינה חברת נישה המחזיקה בבעלות על שני מטוסי מטען מסוג בואינג 200-747  ובבעלותה מסוף מטענים בליאז', בלגיה. לדברי בן דוד, בשנים 2001 עד 2002 החברה הפסידה מדי שנה כ-2 מיליון דולר, ובשנת 2003 הגיעה להפסד שנתי של 16.5 מיליון דולר. בן דוד ציין כי כאשר הוא הצטרף לחברה, בינואר 2004, חובות החברה עמדו על כ-25 מיליון דולר, וסך החובות שלה עמדו על כ-60 מיליון דולר.
 
לדברי בן דוד, בשנת 2007 החברה מדווחת על רווח נקי של 5.7 מיליון דולר, וזאת לאחר הוצאות מימון והחזרי הלוואות. ק.א.ל, הדגיש בן דוד, הפכה לחברה רווחית ומובילה בתחום הובלת המטענים האוויריים.
 
בן דוד הוסיף ואמר כי החברה החזירה לאחרונה חובות בשווי של 25 מיליון דולר וכי בימים אלה מדובר בחברת נישה רווחית אשר נתח השוק שלה תופס כמעט רבע מכלל פעילות השוק הישראלי.
 
בן דוד הוסיף כי בשל המצב הכספי הרעוע של החברה היכולת לפתח את צי המטוסים שלה היתה מוגבלת אך בעקבות המעבר מהפסדים לרווחים החברה תשקול רכישת מטוסים נוספים.
 
לדברי בן דוד, המעבר מהפסד לרווח התאפשר הודות לשילוב בין שינוי מבנה בחברה, שינויים ארגוניים שונים, שינויים תפיסתיים שונים וכן עבודה עם צוות אנשים "עם הרבה איכות ועם הרבה שכל" שדואג כל הזמן להישאר במתח ובתחרות – ההפך מהריפיון אשר נתפס כאויב מספר אחת. "כל הזמן יש תחרות", אמר בן דוד, "כל הזמן שירות, כל הזמן מדידה של השווקים – וזאת אסטרטגיה שמוכיחה את עצמה".
 
בן דוד הדגיש כי שירות הלקוחות ואיכות השירות נתפסת בעיני החברה כראשונה במעלה, וכי הדבר תורם להצלחתה.
 
כאשר בן דוד נשאל על אופציות מיזוג עם חברות נוספות במשק הוא ציין כי קיימות מספר אופציות שונות והרבה מאוד כיווני פיתוח וכי החברה תבצע את המהלכים הנכונים בזמן הנכון.