ק.א.ל. מפעילה שתי טיסות 747 מטענים לקניה כל שבוע

בהודעה לעיתונות שפרסמה חברת ק.א.ל. מודיעה החברה על הכפלת טיסותיה לאפריקה. בתאריך ה- 18 לספטמבר 2001 החלה ק.א.ל. בהפעלת טיסות פעם בשבוע בקו דרך ליאז' – ת"א – ניירובי- ת"א.


00:00 ,26.09.2002 מאת: מערכת פורט2פורט
בהודעה לעיתונות שפרסמה חברת ק.א.ל. מודיעה החברה על הכפלת טיסותיה לאפריקה. בתאריך ה- 18 לספטמבר 2001 החלה ק.א.ל. בהפעלת טיסות פעם בשבוע בקו דרך ליאז' – ת"א – ניירובי- ת"א.

הטיסות היו מבוססות על הטסת תוצרת חקלאית (שהורכבה בעיקר מפרחים דגים וירקות) מניירובי לאירופה ויבוא מטענים מאירופה וישראל לניירובי. הרעיון שבהפעלת הקו של ק.א.ל. שבסיסה בתל-אביב, היתה הסבב המהיר של הטיסה ת"א-ניירובי-ת"א מבלי הלנת הצוות בניירובי והאפשרות של הטענת משלוחים נוספים (מישראל) לטיסה שבין תל אביב ואירופה.

באוגוסט 2002, חתמה ק.א.ל. על הסכם ארוך טווח עם שותפיה בקניה, אשר איפשר לבצע טיסה נוספת בשבוע. מר שמואל קיינן, מנהל ק.א.ל. באפריקה הסביר כי המסלול אירופה - ניירובי היינו ישיר וכי מוטסים בו סוגי מטען שלא היו עד כה במשלוחי אוויר לאפריקה. המטענים הם מסוגים שונים וביניהם, מבני מתכת במשקל 70 טונות, דשנים, מגדלי תקשורת וציוד כללי. על פי מקורות בחברה, הטיסות של ק.א.ל. לניירובי כלכליות גם לארצות אחרות במזרח אפריקה.

מר מיכאל גת, סמנכ"ל ק.א.ל למסחר, מוסיף כי הטיסות יכולות להכיל גם מטענים המיועדים לטיסות המשך לרואנדה, בורונדי, טנזניה, אוגנדה ואתיופיה ועד לארצות רחוקות יותר בדרום אפריקה ואנגולה. לגבי הקו מישראל הסביר מר גת כי זו הפעם הראשונה שמפעילים מישראל מטוס מטען באופן קבוע לאפריקה.

ק.א.ל מטיסה את כל סוגי הייצוא לאפריקה ואף מתחרה במטענים מסוימים בהובלה ימית. ק.א.ל. תורמת לקו החדש את הידע והניסיון שנצברו במשך 25 שנות פעילותה, במטרה למצוא פתרונות לוגיסטיים למשלוחי אוויר שהיו חסרים במזרח אפריקה עד כה.

השילוב המיוחד של מטוסי מטען 747, המקשרים את אירופה ואפריקה דרך נמל הבית של ק.א.ל. בתל-אביב מאפשר מתן פתרונות לוגיסטיים ושרות ברמה גבוהה שלא היה מוכר עד כה באפריקה.

קניה הינה המדינה המפותחת ביותר במזרח אפריקה, ובשנים האחרונות היא מדורגת במקום השלישי בגידול פרחים. כך הפך נמל התעופה של ניירובי להיות לנמל המרכזי להמראות ונחיתות אשר עוברים בו כ-1500-2000 טונות של מטעני יצוא בשבוע. קניה, הממוקמת במרכז מזרח אפריקה, מהווה מרכז לכל הארצות באזור.

חברת ק.א.ל. הישראלית, הינה בבעלות פרטית, בבעלותה 2 מטוסי מטען מסוג B747 200F
הפועלים בטיסות מתל אביב לליאז', אמסטרדם, לוקסמבורג, ניו-יורק, שיקגו וניירובי. לחברה שני מרכזים עיקריים בליאז', בלגיה ובתל-אביב.