ק.א.ל מעדכנת תעריפי ההובלה ומייקרת היצוא לארה"ב ב-10%

היטלי הדלק והביטחון החדשים יחושבו על פי משקל המטען. אמיר שני: "היבואנים והיצואנים זועמים". אלון נויברגר: "הדלק נצרך על 100% ממשקל המטוס ולכן מחויב המציאות שתהיה התייחסות למרכיב הנפח"


00:00 ,08.01.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

היטלי הדלק והביטחון החדשים יחושבו על פי משקל המטען. אמיר שני: "היבואנים והיצואנים זועמים". אלון נויברגר: "הדלק נצרך על 100% ממשקל המטוס ולכן מחויב המציאות שתהיה התייחסות למרכיב הנפח"
 
חברת ק.א.ל הוציאה אתמול מכתב ללקוחות החברה בו היא מודיעה כי לאור מצב השוק הקיים ולצד עליות חדות בעלויות התפעול יוטמעו שינויים בתעריפי החברה.
 
החברה הודיעה ללקוחות כי ביצוא לארה"ב תהיה עלייה של 10% החל מה-20 בינואר 2008.
 
עליות מחירים בתעריפי ההובלה האווירית תהיינה גם ביצוא קונסולידציות ועסקאות מיוחדות ליעדים באירופה. הדבר נכון גם לגבי יבוא מאירופה ומהמזרח הרחוק לישראל והחברה ציינה כי הודעה על כך תצא בימים הקרובים.
 
ביבוא מארה"ב, היטלי הדלק והביטחון החדשים יחושבו על פי משקל המטען לחיוב (Chargeable Weight), וזאת החל מה-20 בינואר 2008, וזאת בשונה מה-Actual Weight.
 
היטלי הדלק והביטחון ביבוא מכל יעדי המזרח הרחוק יחושבו אף הם על פי משקל המטען (Chargeable Weight), וזאת החל מה-20 בינואר.
 
אמיר שני, יו"ר ועדת הכלכלה של לשכת המסחר ומנכ"ל חברת עמית לוגיסטיקה, ציין הבוקר בשיחה עם port2port כי לעובדה שק.א.ל הוציאה הודעה על עדכון מחירים יומיים לאחר הודעת חברת אל על יש טעם נפגם. 
 
בהתייחסו להודעתה של חברת ק.א.ל הדגיש שני כי היבואנים והיצואנים במגזר האווירי "זועמים".

אילן שחר, יו"ר פורום מטען אוויר, ציין בתגובה כי "קיבלנו את המסמך היום ואנו לומדים אותו. כמו כן ביקשנו להיפגש עם הנהלת ק.א.ל על מנת לעבור על השינויים באופן מסודר ולהבין אותם לעומק". 

אלון נויברגר, סמנכ"ל מסחר בק.א.ל, ציין בתגובה כי "זריקת הטענה כי ק.א.ל ואל על עשו יד אחת אין לה בסיס. אמירות בסגנון זה מוטב להן שלא תאמרנה. כל מי שעוסק בענף תובלת המטענים האווירית יודע כי התחרות בשוק זה היא מהחריפות בשוק הישראלי".
 
נויברגר הוסיף וציין כי "הקו לארה"ב הוא באופן מסורתי פעילות הפסדית. הרווחיות של הקו הנ"ל ירדה אל מתחת לקו האדום לאור העליות הגבוהות של מחירי הדלק בחודשים האחרונים, וזאת לצד עלייה בכל ההוצאות התפעוליות - תחזוקה \ הוצאות באירופה וכדומה. יש להבין כי מטוס מטען עמוס שוקל כמעט 300 טון בקו כזה כאשר רק שליש ממנו הוא מטען משלם...".
 
נויברגר הוסיף כי "הדלק הנצרך נצרך על 100% ממשקל המטוס ולכן מחויב המציאות שתהיה התייחסות למרכיב הנפח בהוצאות הדלק".