ק.א.ל חוגגת 30

בארוע רב משתתפים ציינה אתמול חברת ק.א.ל 30 שנים להיווסדה. ב-2005 עברה החברה, לראשונה ממועד קבלת רשיון המפעיל, לרווח נקי – 529 אלף דולר. שר התחבורה, שאול מופז: פתיחת שוק המטענים לתחרות באמצעות ק.א.ל צריכה להיות מודל להגברת התחרויותיות בכל ענפי התחבורה


00:00 ,19.06.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

בארוע רב משתתפים חגגה אתמול חברת ק.א.ל 30 שנים להיווסדה. ב-2005 עברה החברה, לראשונה ממועד קבלת רשיון המפעיל, לרווח נקי – 529 אלף דולר. שר התחבורה, שאול מופז: פתיחת שוק המטענים לתחרות באמצעות ק.א.ל צריכה להיות מודל להגברת התחרויותיות בכל ענפי התחבורה
 
חברת ק.א.ל (קוי אויר למטען) הציגה בשנת 2005 לראשונה מאז קבלת רשיון מפעיל עצמאי רווח נקי, כך הודיע יו"ר ק.א.ל, איתן בן דוד, באירוע חגיגי לציון 30 שנה שנערך במרכז הכנסים "אווניו" בקרית שדה התעופה. בארוע לקחו חלק למעלה מ- 1000 משתתפים.
 

"זהו ערב מאד מרגש עבורי", אמר יצחק טובלי מנכ"ל החברה. "מהקהל שהגיע אפשר לראות את המסלול שעברה החברה מאז שנוסדה, מנציגים של החקלאות והחקלאים שבזכותם הוקמה ועד לנציגים מכל תחומי המשק, התעשייה והמסחר שהם לקוחותינו העיקריים כיום. המייסדים יכולים להיות גאים בחברה שהקימו. כיום אנו יכולים להתמודד עם כל מטלה".
 
על פי נתוני ק.א.ל, הסתכם הרווח הנקי של החברה בשנה הקודמת ב-529 אלף דולר וזאת לעומת הפסד נקי של ארבעה מיליון דולר בשנת 2004 ושל 16 מיליון דולר בשנת 2003 – השנה הקשה ביותר שידעה החברה. איתן בן דוד, יו"ר דירקטוריון החברה, התייחס אתמול לנתונים באומרו שהמעבר לרווח נקי הוא תוצאה של תוכנית הבראה מקפת שיישמה החברה שכללה סגירת קווים בלתי רווחיים לאפריקה, אטלנטה ושיקאגו, קיצוץ במספר העובדים, צמצום עלויות, הנהגת שיפורים טכנולוגיים שהביאו לחסכון בדלק ושיפור מערכות הדיווח והבקרה הפנימיות.
 
בן דוד הוסיף וציין שגם מסוף לאקס בלייז', שעבר לבעלות מלאה של החברה, יישם תוכנית הבראה ויעבור השנה לרווחיות. "הודות להגדלת הרווחיות הצליחה החברה לפרוע בשנתיים ושלושה חודשים  20 מיליון דולר מסך חובותיה לבנקים, לספקים ולצדדים שלישיים. שיעור תזרים המזומנים מפעילות שוטפת הגיע בסוף 2005 ל- 6.7 מיליון דולר".
 
בן דוד ציין שעל פי התמונה המצטיירת כעת, שנת 2006 תהיה טובה מקודמתה. להגדלת הרווחיות השנה תרם שינוי תמהיל המטען, מהלך שאפשר לחברה להקטין באופן משמעותי את העונתיות ביצוא החקלאי ולהפנות נפח יצוא משמעותי בחורף ליצוא התעשייתי.
 
סגן ראש הממשלה ושר התחבורה, שאול מופז, אמר שפתיחת שוק המטענים לתחרות באמצעות מתן רשיון המפעיל לחברת ק.א.ל בשנת 1999 צריכה להיות מודל להגברת התחרותיות בהדרגה ובאחריות בכל תחומי התחבורה באוויר, בים וביבשה. הוא ציין שק.א.ל הפכה מחברה שכל תכליתה הוא החכרת מטוסים להובלת תוצרת חקלאית למתחרה רצינית על שוק המטענים בישראל, שמטיסה 21% מסך המטענים שעוברים בנתב"ג. מופז ציין שהוא רואה חשיבות אסטרטגית בקיום צי של מטוסים ישראלים גדול ככל האפשר לשעת חרום.