פרופ' בורוביץ נבחר לחתן פרס הכלכלה לשנת 2005

אוניברסיטת תל-אביב בחרה בפרופסור ישראל (איזי) בורוביץ, יו"ר חברת אל על כחתן פרס הכלכלה ע"ש רמניסיאנו לשנת 2005; טקס הענקת פרס רמניסיאנו התקיימה ביום שישי, 20 במאי, במסגרת כינוס חבר הנאמנים של אוניברסיטת תל-אביב


00:00 ,24.05.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

אוניברסיטת תל-אביב בחרה בפרופסור ישראל (איזי) בורוביץ, יו"ר חברת אל על כחתן פרס הכלכלה ע"ש רמניסיאנו לשנת 2005.
 
טקס הענקת פרס רמניסיאנו התקיימה ביום שישי, 20 במאי, במסגרת כינוס חבר הנאמנים של אוניברסיטת תל-אביב, בהשתתפות הגברת בראל, בתו של מעניק הפרס הוגו רמניסיאנו, פרופסור ישראל (איזי) בורוביץ פרופ' איתמר רבינוביץ, נשיא אוניברסיטת תל-אביב, ראשי אוניברסיטת תל-אביב, ראשי קהילת העסקים, חברים ומכובדים רבים אחרים.
 
פרופסור איתמר רבינוביץ אמר בטקס חלוקת הפרס כי מטרת פרס רמניסיאנו היוקרתי לכלכלה מוענק מדי שנה, מאז שנת 1987. מטרתו:היא להוקיר הישגים בכלכלה, בטכנולוגיה ובמחקר והפיתוח בישראל. "אוניברסיטת תל אביב גאה היום להעניק את הפרס לפרופסור בורוביץ אשר תרומתו והישגיו ניכרים הן בתחום האקדמי ובעיקר במובילות בעסקים ובתרומה לכלכלה הישראלית. תרומתו ללא לאות של פרופ' ישראל בורוביץ ניכרת בשוק התעופה הבינלאומי ובקידום התיירות לישראל", אמר.
 
גברת בראל, בתו של מעניק הפרס הוגו רמניסיאנו, ציינה כי הפרס נועד בכדי לעודד להישגיות ומצוינות בעסקים. "בחירתנו בפרופסור ישראל בורוביץ למקבל הפרס לשנת 2005 היא אות הוקרה למידות של איש עסקים הנרתם למחויבות לכלכלה הישראלית. הוא הדוגמא למנהיג עסקי היושב בקוקפיט של הכלכלה הישראלית".
 
פרופסור ישראל בורוביץ הודה למעניקי הפרס היוקרתי וציין כי הישגיו בתחום התעופה והתיירות בישראל היא תוצאה של עבודת צוות של אחיו דדי, הנהלת כנפיים ומשפחת ארקיע, אשר אפשרו לו להגיע למעמד זה. "המלאכה עוד רבה ושוק התעופה הבינלאומי ממשיך להיות תנודתי ומושפע מפעילויות גאו- פוליטיות וביטחוניות. אל על והעומדים בראשה רואים לנגד עינם את החברה והכלכלה הישראלית ומרגישים מחויבות להצלחה . אנו משוכנעים כי כצוות נוכיח לממשלה כי ההחלטה על ההפרטה הייתה נכונה לכלל הציבור הישראלי", אמר.
 
עלבין חתני הפרס מהשנים האחרונות היו  נמנים בין היתר פרופ' איתן ברגלס ז"ל; התעשיין סטף ורטהיימר; בני גאון בשם קונצרן כור; דוב פרומהן בשם אינטל ישראל;, דב לאוטמן;, אלחנן אילת, מנהל בית-ספר להנדסאים ליד אוניברסיטת תל-אביב; זהר זיסאפל, מנכ"ל קבוצת ראד; דן פרופר, לשעבר נשיא התאחדות התעשיינים לשעבר ויו"ר מועצת המנהלים של אסם; אברהם מ. גולדווסר ממייסדי "רמות", "אוקסידון ", ואבגול;, עמירם סיווןז"ל, לשעבר יו"ר מועצת המנהלים של בנק הפועלים;, הנגידלשעבר של בנק ישראללשעבר, פרופ' יעקב פרנקל; ואלי הורוביץ יו"ר טבע גיל שוויד יו"ר צק פוינט.