פורום מטען אוויר מביע הסתייגויותיו בפני משרד התחבורה על עדכון תעריפי האחסנה בממן

מר אילן שחר, יו"ר פורום מטען אוויר, במכתב תשובה למר שלמה אלישר, הממונה על אגף הכלכלה והתכנון במשרד התחבורה, מתייחס לנושא שינוי תעריפי ממן, ומציין כי העלות ליצואנים לשנה, בעקבות שינוי התערפים, תנוע בין 35-40 מיליון ₪


00:00 ,03.09.2003 מאת: מערכת פורט2פורט
מר אילן שחר, יו"ר פורום מטען אוויר, במכתב תשובה למר שלמה אלישר, הממונה על אגף הכלכלה והתכנון במשרד התחבורה, מתייחס לנושא שינוי תעריפי ממן, ומציין כי העלות ליצואנים לשנה, בעקבות שינוי התערפים, תנוע בין 35-40 מיליון ₪.

מר שחר שאב עידוד מעצם החלטת ממן לקבל את טענתו לגבי הבידוק הביטחוני, ומכאן יש להסיק, לטענת מר שחר, כי טענותיו צודקות לחלוטין, וזהו אינו סוף פסוק להחלטת ממן בפטור במהלך ימי הבידוק.

" תוספת ההוצאה בגין האחסנה ליצוא לא אמורה לממן את ההפחתות בתשלומי האחסון ביבוא. זאת אינה הדרך לעזור ליצואנים הפועלים על גבול הקו האדום ", כותב מר שחר.

פורום מטען אוויר מביע הסתייגויותיו בפני משרד התחבורה על עדכון תעריפי האחסנה בממןמר שחר מוסיף כי משלוחים המפוצלים ע"י חברות התעופה, מתבצעים עקב אילוצי איזון במשטחים אשר ממן בונה עבור חברות התעופה, או בגלל מזג אוויר קשה בנתיב טיסה שמאלץ את הטייס לקחת עמו כמות דלק נוספת, ולכן אין כל אפשרות לצפות מראש את הפיצול. כמו כן לא פעם נשארים המשטחים בשטח האווירי ולא נכנסים כלל חזרה לממן. כפועל יוצא ממשלוחים המתפצלים, יש אילוץ להמתין לטיסה הבאה, ואין כלל קשר בין יום הכניסה לממן. לדעתו, על מקרים כגון אלה יש לתת את הדעת.

עוד כותב מר שחר במכתבו שקביעתה של ממן כי שינוי התעריפים לא יגדיל את הכנסות החברה אינו ניתן לקביעה חד משמעית, היות ויש צורך לבדוק את הנושא בפרק זמן של לפחות כשנה. אז, לדבריו, יתבררו העובדות למאשרי הצו, ויתברר כי פורום מטען אוויר צודק בהסתייגויותיו.

" אנו מבקשים כי שר התחבורה ישהה את כל חיובי ממ"ן עד לסיכום הנושא ולאחר שמיעת כל השגות היצואנים המאוגדים בגופים השונים. אנו מוכנים לקביעת מועד לדיון מיידי בנושא, ובמידה ולא תענה בקשתנו ניאלץ לפנות למבקר המדינה כדי שיבדוק את נוהל קבלת ההחלטה השגויה ללא כל בדיקה צולבת של נתוני ממן מול נתוני המכס וגורמים נוספים אשר מרכזים את נתוני היצוא של מדינת ישראל ".
 
המכתב נשלח עם העתקים אל מר שרגא ברוש - יו"ר מכון היצוא, מר חיליק אסיה - מנכ"ל מכון היצוא.