פורום מטען אוויר בתזכורת ליצואנים: החל מאוקטובר – נוהל חדש לקליטת חומ"ס בממן

"יצואנים רבים החייבים להכשיר עובדים בכל הקשור למטענים מסוכנים לא עושים כן, ומסתמכים על עמילי המכס אשר יבצעו המשלוחים וחתימת ההצהרות הנדרשות", מציין מר אילן שחר, יו"ר הפורום


00:00 ,28.08.2003 מאת: מערכת פורט2פורט
פורום מטען אוויר מבקש להזכיר לכלל היצואנים כי החל מ- 01.10.03 תכנס לתוקף הוראת מינהל התעופה מס. 507 – 05 תהליך קליטת חומרים מסוכנים בממ"ן.

הוראת המינהל אמורה הייתה להכנס לתוקף לפני כשלושה חודשים , במו"מ שקיים פורום מטען אוויר עם הגב' טניה אדלשטיין – מרכזת בכירה בתחום מטענים מסוכנים הוסכם כי היצואנים יקבלו אורכה נוספת של 3 חדשים להתארגנות, בתחילת אוקטובר 2003 יפוג תוקפה וכל היצואנים יאלצו למלא אחר כל ההוראות הנדרשות.

" ע"פ מידע ממספר משלחים אוויריים נראה כי יצואנים רבים לא הפנימו את המצב החדש ומתעלמים מהוראת מינהל התעופה, וממשיכים עם תרבות הסמוך, אל תדאג, יהיה בסדר, המוכרת בארצנו. יצואנים רבים החייבים להכשיר עובדים בכל הקשור למטענים מסוכנים לא עושים כן, ומסתמכים על עמילי המכס אשר יבצעו המשלוחים וחתימת ההצהרות הנדרשות ", מציין מר אילן שחר, יו"ר הפורום.

הפורום רואה לנכון להזכיר ולהתריע שוב בפני כלל היצואנים מכיוון שלא יתאפשר לסייע בנושא זה ליצואן אשר לא נערך מבעוד מועד להוראה, ובמידה ורוצים להימנע מלגרום נזק כספי בגין אריזה מחדש, הובלות מיותרות, ואחסנה, יש להקדיש מחשבה שנייה ופעולה מיידית בנושא.

עוד מציין הפורום כי ארבעה מרכזי ההדרכה ממשיכים לבצע השתלמויות והם מרכז הדרכה ב- אל על, מרכז הדרכה ב- ק.א.ל, מרכז הדרכה בממן והמכללה לתעופה שירגל.