עמוס שפירא - מנכ"ל אל על פורש מתפקידו

עמוס שפירא הסכים להישאר בתפקידו עד ימצא מחליף;איזי בורוביץ', יו"ר מועצת המנהלים הנבחר: "אני מצר על פרישתו של עמוס שפירא. עמוס תרם רבות להפרטתה של אל על ולהפיכתה לחברה תחרותית, עסקית ולחברה רווחית"


00:00 ,09.01.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

עמוס שפירא הסכים להישאר בתפקידו עד ימצא מחליף;איזי בורוביץ', יו"ר מועצת המנהלים הנבחר: "אני מצר על פרישתו של עמוס שפירא. עמוס תרם רבות להפרטתה של אל על ולהפיכתה לחברה תחרותית, עסקית ולחברה רווחית"
 
עמוס שפירא מנכ"ל אל על הודיע היום לפרופ' איזי בורוביץ , יו"ר מועצת המנהלים הנכנס של אל על כי החליט לפרוש מתפקידו כמנכ"ל החברה לאחר כ- 3 שנים. פרופ' איזי בורוביץ היו"ר הנכנס של אל על אמר היום כי "הוא מצר על פרישתו של עמוס שפירא. עמוס תרם רבות להפרטתה של אל על ולהפיכתה לחברה תחרותית, עסקית ולחברה רווחית".
 
שפירא פנה הבוקר אל עובדי החברה. הוא כתב: "הודעתי היום ליו"ר הדירקטוריון הפרופ' בורוביץ על כוונתי לסיים את תפקידי עם החלפת השליטה בחברה. הודעתי על נכונותי להישאר ככל שיידרש לצורך העברה מסודרת של האחריות למחליפי. אין לי ספק שאיזי יחד עם הדירקטוריון יעשה ככל יכולתו להמשיך ולחזק את החברה לטובת נוסעיה ועובדיה".
 
שפירא הוסיף: "הצטרפתי אליכם לאל על לפני כשלוש שנים. ביחד עברנו את המשבר הקשה ביותר של התעופה בעולם ובישראל. ידענו ביחד מתח חרדות וגם חילוקי דעות, אך ביחד עשינו כמעט את הבלתי יאומן. במהלך שנים אלה עשתה אל על צעדי ענק להיותה חברה עסקית יעילה יותר עם תוצאות עסקיות טובות בהשוואה לרב חברות התעופה בעולם ולמרות התנאים הקשים יותר של שוק התעופה בישראל. גם בשוק המטענים פרצנו לשווקים חדשים ומטוסי המטען של אל על נראים כיום במערב ובמזרח, במקומות שלא פיללנו להגיע אליהם".
 
שפירא סיכם דבריו ואמר: "אינני חושב שהמשימה תמה. בשוק תחרותי המשימה לעולם איננה מסתיימת, אך אני חש שאני את חלקי סיימתי . לקחתי חברה ממשלתית אך עם עובדים נהדרים ואני יכול למסור אותה היום לבעליה החדשים כשהיא טובה יותר לנוסעיה, תחרותית ואגרסיבית יותר בשוק, ומייצרת תוצאות טובות הרבה יותר".
 
גם יו"ר הדירקטוריון החדש, פרופ' איזי בורוביץ', שיגר הבוקר איגרת אל עובדי החברה. "היום, הוא  רגע מרגש  עבור אחי, דדי ועבורי. אני שמח וגאה להצטרף היום למשפחת "אל-על" הענפה בארץ ובעולם. בשבילי, הבחירה ב"אל על" היא יותר מהחלטה עסקית - היא הגשמת חלום, המשך מתבקש של מסלול חיי בעשרים השנים האחרונות. ציון דרך  ברמה האישית", כתב.
 
איזי בורוביץ' ציין באגרת כי ישנם שלושה אתגרים מרכזיים העומדים בפני “אל-על” בעתיד הקרוב. הראשון, ביסוסה כחברת תעופה גלובאלית והצבתה בשורה אחת עם חברות תעופה מובילות בעולם. זאת על-ידי הגברת המעורבות וההשפעה על תעשיית התעופה העולמית. האתגר השני - חדשנות והובלה טכנולוגית בכל החזיתות, ובכלל זה בהטמעת יישומי תקשורת וטכנולוגיה מתקדמת בפעילות החברה כולה - בתפעול, בשרות ובשיווק. ולבסוף, לפעול להרחבת הפעילות ופיתוח שווקים בכל מגזרי הפעילות הנוכחיים של “אל-על” ושל אלו העתידיים לבוא.
 
"ככלל, אני רואה את “אל-על” כחברה הממשיכה להוביל את השוק, כמכתיבה סטנדרטים של מצוינות ואיכות, כיוזמת ומחדשת בכל תחומי העשייה, הן בממשקים מול הלקוח והן בתהליכים הפנים-ארגוניים", כתב.
 
בורוביץ' הוסיף: "מהיכרותי האישית עם רבים מאנשי "אל-על", עובדים ומנהלים כאחד, אני יכול לומר ממקור ראשון , שהמשאב האנושי הוא מהחשובים שבעמודי התווך של החברה. אני מכיר ומוקיר את המסירות, הניסיון, המקצועיות של אנשי "אל-על", ואת המאמץ הרב שנעשה בשנים האחרונות לייעול ולשיפור השירות ורווחיות החברה".