עמוס שפירא, מנכ"ל אל על: אין בכוונת אל על להיכנע לטכניקות דמגוגיות המנוהלות על גבו של הציבור

עמוס שפירא, מנכ"ל אל על: "חברות ישראייר וארקיע מנהלים מסע שכנוע ציבורי דמגוגי כנגד חברת אל על, מזרימים לציבור מידע מגמתי ובלתי מדויק. עוד ביקש שפירא להזכיר כי מדובר באותה חברת אל על אשר טסה בכל מצב, בכל עת, מלחמה ושלום, מצב כלכלי ירוד או פריחה, חברת אל על


00:00 ,07.08.2002 מאת: מערכת פורט2פורט
 
עמוס שפירא, מנכ"ל אל על: "חברות ישראייר וארקיע מנהלים מסע שכנוע ציבורי דמגוגי כנגד חברת אל על, מזרימים לציבור מידע מגמתי ובלתי מדויק.
 
עוד ביקש שפירא להזכיר כי מדובר באותה חברת אל על אשר טסה בכל מצב, בכל עת, מלחמה ושלום, מצב כלכלי ירוד או פריחה, חברת אל על זו שהיא בבעלות כל אזרחי ישראל ולא בבעלות פרטית ואינטרסנטית!
 
מעבר לכך ששפירא קורא להפסקת הקמפיין המגמתי והמטעה אותו מנהלות ישראייר וארקיע , הרי שהוא דורש להבהיר ולחדד מספר עובדות: "בשעתו ניתנו לחברת ארקיע וחברת ישראייר קווים סדירים בהם ישמשו כמובילים נקובים, ומה קרה עם קווים אלה?? הם לא טסים ליעדים הללו בכלל!!!! על טיפוח התעופה הזרה הם מדברים?? ומה הם עושים ??" מסכם שפירא את שאלתו.
 
שפירא מוסיף עוד מספר עובדות שלדעתו הגיע הזמן שהציבור הרחב ידע אותן:
ישראייר קיבלה את קו הטיסות הסדירות לריגה באפריל השנה ובחרה שלא להפעיל אותו !  0 טיסות ישראליות סדירות או שכר לריגה - 100% טיסות של החברות הזרות. גם את קווי הטיסות הסדירות לאיזמיר ולאנקרה קיבלה ישראייר – ועדיין, התוצאה היא שאינה טסה ליעדים אלה, כלומר 0 טיסות ישראליות סדירות או שכר ליעדים אלה.
ארקיע קיבלה את קו הטיסות הסדירות לשרם א- שייח' הן הופסקו בשנת 2000 – 0 טיסות ישראליות סדירות או שכר לשרם א-שייח - 100% טיסות של חברות תעופה זרות.
ארקיע קיבלה את קו הטיסות הסדירות לקופנהגן ואין היא מפעילה אותו כלל! 0 טיסות ישראליות סדירות לקופנהגן 100% חברות תעופה זרות (לשם הדיוק – ארקיע מפעילה טיסת שכר אחת בשבוע – טיסת שכר יחידה! – זאת למרות שקיבלה את הקו הסדיר ליעד זה).
ארקיע קיבלה את קו הטיסות הסדירות לעמאן, אחוז הנוסעים בטיסותיה לעמאן נאמד
ב- 2% בלבד והיתרה, 98% , טסים עם חברת התעופה הזרה רויאל ג'ורדניאן.
 
ישראייר וארקיע טסות באופן בלעדי בקו לאילת משך שנים ! אל על אינה מורשית לטוס בקו זה ! האם לנוסע הישראלי לא מגיע  לקבל גם בקו זה מחירים טובים יותר ? שירות טוב יותר ?
ישראייר וארקיע באמצעים דמגוגיים מדביקים לאל על את הכינוי מונופול, כאשר זו מתמודדת מדי יום עם 60 חברות תעופה זרות ב 40 יעדים שונים ! לחברות ארקיע וישראיייר לעומת זאת יש בלעדיות מוחלטת על הקו לאילת.
 
הפופוליזם וניסיונן של החברות הישראליות, לפגוע בתדמיתה של אל על ולצאת בקמפיין בטענה כי אל על מונופול , היא שערורייה בעיני, מציין שפירא. הממשלה נתנה לישראייר וארקיע הזדמנות גדולה יותר מאשר לאל על - הם קיבלו ללא תחרות , וללא תנאים זהים , קווים סדירים והם לא עומדים בהתחייבויותיהם! חברת אל על מפעילה טיסות גם כשהיא מפסידה , יש לה אחריות לנוסעים כי היא חברה לאומית!
 
"האם מישהו בחן כלל לעומק את יכולתן של החברות הללו לעמוד בטיסות לקווים אותם הם מבקשים לעצמם ?" הוסיף שפירא ואמר. "הרי רק בחודש וחצי האחרון, עזרה אל על לנוסעי ישראייר לחזור הביתה, לישראל. אל על הוכיחה שוב את האחריות שהיא חשה כלפי כל נוסע ישראלי באשר הוא."
 
עוד מרחיב שפירא ומציין: טורקיש איירליינס הפסיקה את טיסותיה לישראל בין השנים 1981- 1990, ואילו אל על ביצעה טיסות בקו לאיסטנבול משך כל התקופה, ברגעי שקט וברגעי טלטלה מדינית ופוליטית. אל על אינה אפיזודה חולפת , היא חברת תעופה רצינית, יציבה המשקיעה משאבים רבים. אל על היא המוביל הלאומי של הנוסעים הישראליים, תמיד.
 
חברת אל על, הדגיש שפירא, אינה חוששת מתחרות הוגנת ובתנאים שווים, והיא משוכנעת כי בידיה לתת את המוצר הטוב ביותר לנוסעים. עם זאת, כחברה לאומית אין היא מפקירה את משימותיה ונוסעיה ומפעילה קוים גם ליעדים שאינם כלכליים. עוד ציין שפירא את היות אל על חברה לאומית שהבעלים שלה הם אזרחי מדינת ישראל, וככזו  מספקת היא שירות לכל אזרחי מדינת ישראל בימי שלום ובימי מלחמה כמו גם בשעה שיש להטיס את עולי מדינות העולם לישראל ואו לדאוג להחזרתם של אזרחי המדינה מקצווי עולם.
 
לסיכום הודיע שפירא, כי אין בכוונת אל על להיכנע לפופוליזם זול ולטכניקות דמגוגיות המנוהלות על גבו של הציבור. כל מעייניה של אל על נתונים במתן שירות איכותי לנוסע, בדאגה לביטחונו ובהתנהלות עסקית כיאה לחברת תעופה בינלאומית. כל שברצונה של אל על הוא לקבל הזדמנות לתחרות הוגנת ובתנאים שווים – איננו חוששים מתחרות מסוג זה!