עלייה של 7% בתנועת המטענים בנתב"ג ב-2007

במהלך 2007 שונעו בנתב"ג 340 אלף טון מטען לעומת 319 אלף טון בשנת 2006. חלק השוק של אל על ירד ב-2007 ל-39.8% לעומת 44.6% וחלקה של ק.א.ל גדל ל-21.6%, לעומת 18.5% בשנת 2006


00:00 ,07.04.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

במהלך 2007 שונעו בנתב"ג 340 אלף טון מטען לעומת 319 אלף טון בשנת 2006. חלק השוק של אל על ירד ב-2007 ל-39.8% לעומת 44.6% וחלקה של ק.א.ל גדל ל-21.6%, לעומת 18.5% בשנת 2006
 
גידול של כ-7% נרשם בתנועת המטענים ששונעו בנמל התעופה בן גוריון בשנת 2007 לעומת שנת 2006. כך הודיע היום שר התחבורה והבטיחות בדרכים, שאול מופז.
 
מהנתונים עולה כי בשנת 2007 שונעו בנתב"ג 340 אלף טון מטען לעומת 319 אלף טון בשנת 2006.
 
שר התחבורה מסר כי בין הגורמים לגידול בתנועת המטענים: עלייה משמעותית בביקושים של יצואנים להטסת מטענים והגידול בהיצע הקיבולת הכללית למטען של חברות התעופה.
 
לכמות המטענים שהוטסה על ידי חברות אל על וק.א.ל נרשמה ירידה, לעומת שנת 2006 וחלק השוק שלהם הסתכם ב-62.2% מכלל כמות המטען שהוטסה. חלק השוק של אל על ירד ב-2007 ל-39.8% לעומת 44.6% ב-2006 וחלקה של ק.א.ל גדל ל-21.6%, לעומת 18.5% בשנת 2006.
 
בנוסף להטסת מטעני יבוא ויצוא של ישראל חברות אל על וק.א.ל הטיסו במהלך 2006 כמות משמעותית של מטען בין אירופה למזרח הרחוק.
 
קיבולת המטען של חברות התעופה הזרות כללה קיבולת מטען של טיסות נוסעים וקיבולת בטיסות מטען של 6 חברות: פדקס (ארה"ב), MNGטורקיש איירליינס (טורקיה) EAT(בלגיה) רויאל ג'ורדניאן וקוריאיין אייר.
 
כמו כן הופעלו טיסות מטען לא סדירות באמצעות חברות זרות על בסיס אד הוק. גידול משמעותי במספר הכולל של טיסות המטען והנוסעים שחברות התעופה הזרות הפעילו הוביל לגידול בהיצע הקיבולת הכללי שלהן ולגידול בשיעור של כ- 11% בכמות המטען הכללית שהוטסה על ידן.
 
כשני שליש מכלל תנועת המטען בנתב"ג הוטסה ב-4,532 טיסות מטען. נמלי התעופה העיקריים ששירתו את החברות המפעילות טיסות מטען לישראל וממנה הם: אמסטרדם, ליאז', לוקסמבורג, ניו יורק, בריסל, מילאנו, פרנקפורט, איסטנבול, עמאן וסאול.