מהנתונים עולה כי בשנת 2006 שונעו בנתב"ג 319 אלף טון מטען לעומת 305 אלף טון מטען בשנת 2005. בכמות המטענים שהוטסו על ידי אל על וק.א.ל נרשמה ירידה לעומת שנת 2005
גידול של 4% בתנועת המטענים ששונעו בנמל התעופה בן גוריון בשנת 2006 לעומת שנת 2005. כך עולה מנתונים שהוצגו היום למנכ"ל משרד התחבורה, גדעון סיטרמן.
על פי דו"ח רשות שדות התעופה לתנועת מטען בינ"ל בנתב"ג לתקופה ינואר-דצמבר 2006 הגורמים העיקריים לגידול בתנועה שהתרחשה למרות העלייה במחירי הדלק הסילוני ובתעריפי ההובלה, הם הגידול המשמעותי בהיקף הסחר הבינ"ל של ישראל והגידול בהיצע הקיבולת המצרפית למטען של חברות התעופה
מהנתונים עולה כי בשנת 2006 שונעו בנתב"ג 319 אלף טון מטען, לעומת 305 אלף טון מטען בשנת 2005.
חלק השוק המצרפי של החברות אל על וק.א.ל ירד ל-63.7% מסך כל כמות המטען המוטסת (חלק השוק שהוטס במטוסי חברת אל על ירד ל- 44.6% לעומת 46.3% ב-2005, חלק השוק שהוטס במטוסי חברת ק.א.ל ירד ל-18.5% לעומת 20.1% ב-2005 וחלק השוק שהוטס במטוסים חכורים מחברות זרות הסתכם ב-0.6% לעומת 0.3% ב-2005).
מרשות התעופה האזרחית נמסר כי מגמת הירידה בחלקם של שתי החברות הישראליות בהטסת מטענים מצביעה על ירידה ברמת הריכוזיות במגזר הטסת המטענים לישראל וממנה.
בנוסף להטסת מטעני יבוא ויצוא של ישראל חברות אל על וק.א.ל הטיסו במהלך שנת 2006 כמות משמעותית של מטען בנתיבים בין אירופה וארה"ב. כמו כן הן הטיסו גם מטענים בין אירופה והמזרח הרחוק.
קיבולת המטען של חברות התעופה הזרות כללה קיבולת מטען של טיסות נוסעים, וקיבולת בטיסות מטען של החברות: פדקס (ארה"ב), MNGוטורקיש איירליינס ו- EAT(בלגיה). שתי חברות נוספות - רויאל ג'ורדניאן ו קוריאן אייר החלו שירות סדיר של טיסות מטען לישראל וממנה במהלך 2006.
גידול משמעותי במספר הכולל של טיסות המטען והנוסעים שחברות התעופה הזרות הפעילו הוביל לגידול בהיצע הקיבולת המצרפי שלהן ולגידול בשיעור של כ-14% בכמות המטען המצרפית שהוטסה על ידן.
כ-65% מסה"כ תנועת המטען בנתב"ג הוטסה ב-4,255 טיסות מטען. נמלי תעופה העיקריים בחו"ל שישרתו את החברות המפעילות טיסות מטען לישראל וממנה הם: אמסטרדם, ליאז', לוקסמבורג וניו יורק (לטיסות המטען של אל על), ליאז' וניו יורק (לטיסות חברת ק.א.ל), בריסל ומילאנו (לטיסות EAT) פרנקפורט, אתונה, ניו יורק וממפיס (לטיסות חברת פדקס) ואיסטנבול (לטיסות MNG וטורקיש).
כמות המטען שהוטסה בטיסות שכר לנוסעים המשיכה להיות שולית ביחס לסך כל הכמות המוטסת. סה"כ כמות המטען שהוטסה בטיסות השכר לנוסעים במהלך שנת 2006 הסתכם בכ-700 טון בלבד (כ-0.2% מסה"כ הכמות המוטסת).
להלן פירוט תנועת המטענים בחודשי ינואר-דצמבר 2006 בנתב"ג :
|
|
Total |
Unloaded |
Loaded | |||
AIRLINE |
COUNTRY |
Tons |
% |
Tons |
% |
Tons |
% |
EL |
|
142,083 |
44.6% |
62,719 |
45.8% |
79,364 |
43.6% |
|
|
60,761 |
19.1% |
29,300 |
21.4% |
31,461 |
17.3% |
LUFTHANSA |
|
14,322 |
4.5% |
7,035 |
5.1% |
7,287 |
4.0% |
CONTINENTAL |
U.S.A |
13,574 |
4.3% |
4,202 |
3.1% |
9,372 |
5.2% |
FEDEX |
U.S.A |
13,444 |
4.2% |
5,162 |
3.8% |
8,282 |
4.6% |
MNG (U.P.S) |
|
11,986 |
3.8% |
4,619 |
3.4% |
7,367 |
4.1% |
BRITISH |
U.k |
11,953 |
3.8% |
4,439 |
3.2% |
7,514 |
4.1% |
EAT (DHL) |
|
10,971 |
3.4% |
5,285 |
3.9% |
5,686 |
3.1% |
SWISS |
|
9,412 |
3.0% |
4,658 |
3.4% |
4,754 |
2.6% |
TURKISH |
|
6,939 |
2.2% |
2,862 |
2.1% |
4,077 |
2.2% |
DELTA |
U.s.a |
3,078 |
1.0% |
605 |
0.4% |
2,473 |
1.4% |
AIR |
|
2,297 |
0.7% |
1,211 |
0.9% |
1,086 |
0.6% |
AUSTRIAN |
|
2,226 |
0.7% |
866 |
0.6% |
1,360 |
0.7% |
ATLAS |
U.s.a |
2,140 |
0.7% |
394 |
0.3% |
1,746 |
1.0% |
R. JORDANIAN |
|
1,635 |
0.5% |
378 |
0.3% |
1,257 |
0.7% |
TRANSAERO |
Russian fed. |
1,451 |
0.5% |
199 |
0.1% |
1,252 |
0.7% |
|
|
1,053 |
0.3% |
436 |
0.3% |
617 |
0.3% |
|
|
788 |
0.2% |
205 |
0.1% |
583 |
0.3% |
AIR |
|
586 |
0.2% |
130 |
0.1% |
456 |
0.3% |
CSA |
|
577 |
0.2% |
175 |
0.1% |
402 |
0.2% |
TAROM |
|
524 |
0.2% |
96 |
0.1% |
428 |
0.2% |
|
|
386 |
0.1% |
112 |
0.1% |
274 |
0.2% |
OLYMPIC |
|
372 |
0.1% |
152 |
0.1% |
220 |
0.1% |
|
|
339 |
0.1% |
170 |
0.1% |
169 |
0.1% |
MALEV |
|
306 |
0.1% |
133 |
0.1% |
173 |
0.1% |
AEROSVIT |
|
275 |
0.1% |
60 |
0.0% |
215 |
0.1% |
KOREAN |
|
260 |
0.1% |
75 |
0.1% |
185 |
0.1% |
CHARTER (PAX) |
|
686 |
0.2% |
165 |
0.1% |
521 |
0.3% |
OTHER CARRIERS |
|
4,304 |
1.4% |
1,002 |
0.7% |
3,302 |
1.8% |
TOTAL |
|
318,728 |
100.0% |
136,845 |
100.0% |
181,883 |
100.0% |