עובדי רשות שדות התעופה יקבלו "מענק יובל" לקראת פתיחת נתב"ג 2000

עובדי רשות שדות התעופה (רש"ת) יקבלו מענק יובל, כחלק מההטבות בהסכם העבודה החדש שנחתם עם ההנהלה, לקראת המעבר למסוף החדש נתב"ג 2000 והפעלתו בתחילת השבוע הבא, 2 בנובמבר. זאת בנוסף לתוספות שכר בשיעור של 3% שיינתנו לעובדים כעת


00:00 ,26.10.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
עובדי רשות שדות התעופה (רש"ת) יקבלו מענק יובל, כחלק מההטבות בהסכם העבודה החדש שנחתם עם ההנהלה, לקראת המעבר למסוף החדש נתב"ג 2000 והפעלתו בתחילת השבוע הבא, 2 בנובמבר. זאת בנוסף לתוספות שכר בשיעור של 3% שיינתנו לעובדים כעת.

מפרטים חדשים בהסכם, שעלותו נאמדת ב-15 מיליון שקל, עולה כי "עובד רש"ת קבוע, בעל ותק של 25 שנה, יהיה זכאי למענק יובל, על פי הכללים הנהוגים ברש"ת לעניין זה". כמו כן נקבע כי "גמלאי רש"ת שהגיע לוותק של 25 שנות עבודה ברש"ת טרם פרישתו לגמלאות, יהיה זכאי למענק יובל כאמור". מענק היובל ניתן לקבוצות שונות של עובדים במשק מאז יובל ה-50 למדינה.

לפי ההסכם ברש"ת, יהיה מדובר במענק שנתי בהיקף של כ-60% מגובה משכורתו החודשית של העובד או הגמלאי. עד כה נהנו ברש"ת ממענק יובל בתנאים אלה רק טכנאים, מהנדסים, אקדמאים והנדסאים.

שאר עובדי רש"ת, במקצועות התעופה, היו זכאים לקבלת המענק, רק אם הגיעו ל-30 שנות ותק. ברש"ת יש כ-1,200 עובדים קבועים, מהם כ-350 הנמנים עם מגזרי הטכנאים, המהנדסים, האקדמאים וההנדסאים. מענק היובל יינתן לעובדים אחת לשנה, בספטמבר.

מההסכם החדש, שעליו חתומים מנכ"ל רש"ת, גבי אופיר, ויו"ר ועד העובדים, פנחס עידן, עולה גם כי עובדי רש"ת ייהנו מהטבה נוספת, בשם "תוספת מטוסים". כך לדוגמה, ראשי אגפים, ראשי מחלקות וראשי מדורים, ממונה תורן ועובדי יום במעברי הגבול יקבלו תוספת חודשית של 500 שקל ברוטו.

מרשות שדות התעופה (רש"ת) נמסר אתמול בתגובה, כי "הנתונים אכן נכונים; הכל כמקובל בשרות הציבורי".