עובדי ארקיע קונים את השליטה בחברה תמורת 11 מיליון דולר

חברת ארקיע תימכר לעובדיה תמורת כ-11 מיליון דולר - כך נודע ל-TheMarker. בסוף השבוע הסתיים בהצלחה משא ומתן בעניין זה בין קבוצת כנפיים לנציגי העובדים. ההסכם ייחתם על פי הצפוי היום או מחר


00:00 ,27.03.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

העובדים צפויים לצרף אליהם משקיע אסטרטגי, ייתכן כי מדובר באחים נקש

חברת ארקיע תימכר לעובדיה תמורת כ-11 מיליון דולר - כך נודע ל-TheMarker. בסוף השבוע הסתיים בהצלחה משא ומתן בעניין זה בין קבוצת כנפיים לנציגי העובדים. ההסכם ייחתם על פי הצפוי היום או מחר.

מכירת פעילות התעופה של קבוצת כנפיים - למעט ליסינג המטוסים - היא חלק מהתנאים שהציב הממונה על הגבלים העסקיים, דרור שטרום, לאישור המיזוג בין אל על וקבוצת כנפיים. השיחות נערכו במשך כל הלילה שבין חמישי לשישי והסתיימו ב-05:00 לפנות בוקר. הצדדים הגיעו להסכמה במרבית העניינים. נותרו כמה נקודות טכניות שינוסחו על ידי עורכי הדין. היום יימסר דיווח לבורסה על מצבו המתקדם של המשא ומתן.

על פי ההסכם שהתגבש תמכור כנפיים - שבבעלות האחים ישראל ודדי בורוביץ - את אחזקותיה בארקיע (75%) לעובדי החברה, המחזיקים עתה בכ-25% מהמניות. כמו כן ירכשו העובדים את אחזקותיה של כנפיים בחברות התיירות שהוצעו למכירה כחלק מהמכרז. מדובר במניותיה של כנפיים בסיטונאית התיירות קשרי תעופה (25%) ובחברת הנסיעות איסת"א (25%).

האחזקות של כנפיים בארקיע ובחברות התיירות יימכרו לעובדי ארקיע, אך אלה רשאים לצרף אליהם לאחר מכן משקיע אסטרטגי. שמם של האחים נקש עלה בתקשורת כמי שחברו לעובדי החברה למהלך הרכישה.

בשבוע שעבר נמכרה חברת ממ"ן מסופי שינוע וניטול מטענים בנתב"ג - הנמנית אף היא עם החברות שלכנפיים היו אחזקות בה - לאיש העסקים אביחי סטולרו, בעל השליטה בחברת גולדן פוינט. במחאה על כך העמידה חברת תעבורה, בעלת השליטה בממ"ן (39%), את מניותיה למכירה.

את קבוצת כנפיים מייצגים בשיחות עורכי הדין רונית אמיר-יניב ממשרד יגאל ארנון, ועומר שלו יועצה המשפטי של חברת התעופה. עובדי ארקיע מיוצגים על ידי עורכי הדין יוסי גרוס, משה ארנסט ואסף טובל.