עובדי ארקיע ישלמו עוד 200-80 מיליון דולר תמורת השימוש במטוסי החברה

עובדי חברת ארקיע שרכשו את אחזקותיה של כנפיים (75%) בחברה תמורת 12 מיליון דולר, ייאלצו לשלם סכום של 200-80 מיליון דולר נוספים בכדי להשתמש במטוסים של החברה - כך נודע ל-TheMarker


00:00 ,12.04.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

החלופות שעומדות בפני העובדים: רכישת המטוסים מהבנקים או החכרתם מכנפיים

 

עובדי חברת ארקיע שרכשו את אחזקותיה של כנפיים (75%) בחברה תמורת 12 מיליון דולר, ייאלצו לשלם סכום של 200-80 מיליון דולר נוספים בכדי להשתמש במטוסים של החברה - כך נודע ל-TheMarker. בהסכם המכירה שנחתם בין כנפיים שבבעלות ישראל ודדי בורוביץ לעובדים, נקבע כי הבנקים שמימנו את רכישת המטוסים - דיסקונט, לאומי, הפועלים ואגוד - יקבעו אם ההלוואות שקיבלה מהם ארקיע יועברו כמו שהן לעובדים או שיישארו בידי קבוצת כנפיים.

אפשרות זו היא חלק מתנאי מימושו של ההסכם החדש, הנוגע לבנקים. אלה צריכים להסכים לכך, שכל הערבויות וההלוואות על המטוסים יעברו מהמוכרת לקונים. אם אכן תושג הסכמה על כך בין הבנקים לעובדים, העובדים ירכשו את מטוסי החברה בכ-200 מיליון דולר. אפשרות אחרת היא השארת הבעלות על המטוסים בידי כנפיים, ואז יחכרו העובדים את המטוסים מהקבוצה תמורת 100-80 מיליון דולר.

כמו כן צריך להסדיר מחדש עם הבנקים את עניין ליסינג המטוסים הבינלאומית - פעילות אשר נשארה בידי קבוצת כנפיים ואשר לעובדים יש בה 25%.

צי מטוסי ארקיע מונה עשרה מטוסים: שלושה מטוסי בואינג, שלושה מטוסי דאש וארבעה מטוסי ATR. את מטוסי הבואינג מימן בנק לאומי, את מטוסי ה-ATR מימן בנק דיסקונט. הפועלים, לאומי ואגוד מימנו את הליסינג.

הממונה על ההגבלים, דרור שטרום, בודק את ההסכם.