מהסקר שערכה חברת בריטיש איירווייס עולה כי ההליך המטריד ביותר את הנשאלים הוא הצורך למהר בשדה התעופה בחו"ל על מנת להספיק לטיסת המשך. במקום השני ברשימת המטרדים דורג הצורך להמתין בתורים
הנוסעים הישראלים אוהבים לקטר ולדאוג בשדה התעופה: 51% מהם מוטרדים במידה ניכרת עד רבה לפחות מאחת מחוויות הבידוק לטיסה בשדה התעופה, אך פחות משישית מהם – רק 16.5% באמת מתלוננים בפני עובדי חברות התעופה. כך עולה מסקר שערכה בריטיש איירווייס בישראל באמצעות מכון מותגים, במטרה ללמוד את התנהגות הנוסעים בשדה התעופה ועל מנת לקדם את שירות הצ'ק אין באינטרנט, אשר מאפשר להוריד את מפלס הלחץ ולחסוך בזמן ובדאגות בנמל התעופה.
מהסקר עולה כי נשים מודאגות יותר מגברים בשדה התעופה: 60% מהנשים לעומת 45% מהגברים ציינו כי הן מוטרדות במידה רבה, לפחות מאחד ההליכים השונים בשדה התעופה אך מי שמתלונן בפני אנשי הצוות של חברות התעופה בדלפקי הבידוק הם דווקא הגברים. 18.3% מהגברים ציינו כי התלוננו בפני מישהו, לעומת 14.9% מהנשים.
ההליך המטריד ביותר את הנשאלים הוא הצורך למהר בשדה התעופה בחו"ל על מנת להספיק לטיסת המשך - 60% מהנשאלים ציינו כי הם מוטרדים במידה ניכרת עד רבה מהנושא, כאשר אחוז הנשים המוטרדות גבוה יותר ועומד על 63% לעומת 56% מהגברים.
תורים הם עובדה קיימת ומטרידה בכל מקום, וגם בשדה התעופה המצב אינו שונה: הצורך להמתין בתורים בשדה התעופה דורג שני ברשימת "המטרידים" עם 57%, כאשר גם כאן, שיעור הנשים המוטרדות במידה ניכרת עד רבה (62%) גדול באופן מובהק מזה של הגברים (51%).
הקצאת המושבים במטוס עבור הנוסעים ותהליך מסירת המזוודות, ששניהם מתבצעים בדלפק הבידוק של חברת התעופה, מטרידים פחות גם את הנשים וגם את הגברים ודורגו במקום השלישי (47%) והרביעי (38%) בהתאמה.
יעל קטן, המנהלת המסחרית של בריטיש איירווייס ישראל: "הסקר הראה לנו שנוסעים רבים מוטרדים מהיבטים שונים של הליכי הבידוק בשדה התעופה. הדבר הבולט ביותר הוא הדאגה לכל מה שקשור בזמן. דבר נוסף שלמדנו הוא שנוסעים רבים באים מוכנים לדלפקי הבידוק, ומוכנים לקבל את מדיניות חברות התעופה בנושא משקל יתר של מזוודות והקצאת מושבים."
הסקר נערך בקרב 500 נדגמים בגילאי 18+ על ידי מכון מותגים בחודש יולי 2007. הפרמטרים דורגו על ידי נשאלים שטסו לפחות פעם אחת בשלוש שנים האחרונות.
סקר מכון מותגים: 51% מהנוסעים בנתב"ג מוטרדים מחוויות הבידוק
מהסקר שערכה חברת בריטיש איירווייס עולה כי ההליך המטריד ביותר את הנשאלים הוא הצורך למהר בשדה התעופה בחו"ל על מנת להספיק לטיסת המשך. במקום השני ברשימת המטרדים דורג הצורך להמתין בתורים
00:00 ,06.08.2007
עשוי לעניין אותך
גורמים בענף: צים שוקלת להפעיל אניית מטען כללי מהמזרח הרחוק לישראל
מצרים: גידול של 10% ביצוא על פי הסכם QIZ ברבעון השני של השנה
אל על: דורון מאור מונה לסמנכ"ל מטענים
משרד התקשורת לדואר: הפסק לאלתר אספקת שירותי עמילות מכס
התעשיינים: העלאת תעריפי החשמל תעלה למפעלים 360 מיליון שקל נוספים בשנה
שפר לרה"מ: חייבים לבלום את בריחת חברות הספנות הגדולות מישראל