סנה החליט לאסור על המראות ונחיתות של מטוסי סילון באילת מ- 1 בנובמבר

החל מ- 1 בנובמבר 2002 תאסרנה המראות ונחיתות של מטוסי סילון רחבי גוף בשדה התעופה הבינלאומי באילת- כך החליט היום שר התחבורה, ד"ר אפרים סנה. שר התחבורה החליט על ההגבלה בעקבות ממצאים שהוצגו לפניו על ידי ראש מינהל התעופה האזרחית, עמוס עמיר לפיהן מסלול ההמראות


00:00 ,03.09.2002 מאת: מערכת פורט2פורט
 
שר התחבורה החליט על כך לאחר שהתברר כי מסלול ההמראות והנחיתות אינו עומד בתקן הבינלאומי למטוסי סילון
 
החל מ- 1 בנובמבר 2002 תאסרנה המראות ונחיתות של מטוסי סילון רחבי גוף בשדה התעופה הבינלאומי באילת- כך החליט היום שר התחבורה, ד"ר אפרים סנה.
 
שר התחבורה החליט על ההגבלה בעקבות ממצאים שהוצגו לפניו על ידי ראש מינהל התעופה האזרחית, עמוס עמיר לפיהן מסלול ההמראות והנחיתות בשדה התעופה באילת אינו עומד בתקן הבינלאומי המחייב את מטוסי הסילון רחבי גוף.
 
מהממצאים עולה עוד כי רוחב המסלול בשדה התעופה באילת עומד על 30 מטר בלבד, בעוד שתקנות הטייס הישראליות והבינלאומיות של מטוסי סילון רחבי גוף מחייבים מסלול ברוחב של 45 מטר. מדובר בין השאר, במטוסי סילון מסוג בואינג 737 ,757 ו"איירבס".
 
עוד מתברר כי בשדה התעופה באילת קיימים מכשולים שונים בצידי המסלול ובקצותיו העלולים להוות סכנה בטיחותית חמורה למטוסי סילון רחבי גוף הממריאים או נוחתים בשדה.
 
בעקבות החלטת סנה, החל מ- 1 בנובמבר תופנה תנועת המטוסים הסילוניים הכבדים משדה התעופה באילת לשדה התעופה עובדה, הממוקם כ- 45 קילומטר צפונית לאילת.
 
דובר משרד התחבורה ציין כי מטוסי A.T.R וה"דאש" המופעלים על ידי ארקיע וישראייר, בעיקר בטיסות הפנים ארציות, יוכלו להמשיך ולפעול בשדה התעופה באילת.
 
יצויין כי המטוסים הסילוניים הנוחתים בשדה התעופה, מהווים כ- 9% מכלל תנועת המטוסים באילת. מדובר בכ- 6 המראות ונחיתות ביום בממוצע. רוב טיסות מטוסי הסילון הממריאים או נוחתים באילת הן טיסות פנים ארציות.