סלקום ופרטנר ישיקו שירותי תקשורת בטיסות


00:00 ,11.12.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

שתי החברות חתמו, כל אחת בנפרד, על הסכם עם חברת OnAir לאספקת שירותי סלולר על גבי מטוסים. השירות ייכנס לתוקף ב-17 בדצמבר ויינתן בשלב ראשון בשמי אירופה בלבד
 
מחברת פרטנר נמסר כי החברה משיקה ביחד עם OnAir שירות נדידה במטוסים. החברה מדווחת על הסכם שנחתם בינה לבין חברת OnAir לאספקת שירותי סלולר על גבי מטוסים הכוללת שירותי אס.אמ.אס, GPRS ו-mms. השירות נכנס לתוקפו החל מה-17 בדצמבר 2007
 
השקת שירות זה תאפשר למנויי אורנג' בשלב הראשון להוציא ולקבל הודעות אס.אמ.אס ולגלוש באמצעות טכנולוגיית ה- GPRS באמצעות מכשירם האישי במהלך הטיסה. 
 
נדידה באמצעות מפעיל זה מתבצעת בזמן הטיסה (לאחר ההמראה ועד תחילת תהליך הנחיתה), כך שהכיסוי של המפעיל OnAir אינו "מתנגש" עם הכיסוי של המפעיל היבשתי. איכות הקליטה במטוס הנה זהה לאיכות הקליטה של מפעילי GSM יבשתיים.
 
המפעיל OnAir מספק את השרות באמצעות תחנת בסיס הנמצאת על גבי כלי התעופה. הקישור בין תחנת הבסיס אל המתג הסלולרי מתבצע באמצעות לוויין (בשלב ראשון השירות יינתן בשמי אירופה בלבד)
 
לדברי שמוליק נצר, מנהל אגף שירותים בינלאומיים בפרטנר, "הכיסוי המוצע על ידי המפעיל OnAir, מהווה שלב נוסף בכיסוי העולמי אותו מציעה חברת פרטנר ללקוחותיה הנודדים. השירותים החדשניים הללו מאפשרים לנופשים ולאנשי עסקים ליהנות משירותי טלפון סלולארי גם בשעות שהם מבלים מחוץ למשרד בנסיעה, וזאת ללא צורך בהרשמה או בהשכרת מכשיר מיוחד".
 
גם חברת סלקום הכריזה היום על השקת שירותי תקשורת בטיסות. מסלקום נמסר כי השירות החדש יושק בשני שלבים ויאפשר ללקוחות החברה בשלב הראשון לשלוח ולקבל הודעות אס.אמ.אס ו-MMS, לגלוש ב-WAP הסלולרי ובשירותי הגלישה במחשב האישי במהלך הטיסה. בשלב השני, שמתוכנן לעוד כשלושה חודשים, ניתן גם יהיה לקיים שיחות טלפון במהלך הטיסה.
 
מחברת סלקום נמסר כי במסגרת השירות, אשר יושק ב-17 בדצמבר הקרוב, חתמה החברה על הסכם עם החברה השוויצרית On Air.
 
מהחברה נמסר עוד כי תחילה יושק השירות עם חברת התעופה Air France במגוון יעדים באירופה שיגדל בהתמדה במהלך 2008. במהלך 2008 יושק השירות עם חברות תעופה נוספות כגון: Air Asia

עדי כהן, סמנכ"ל שיווק סלקום, ציין כי "שירות התקשורת בטיסות הינו נדבך נוסף המשלים את מכלול שירותי הסלולר של סלקום בחו"ל (קרקע, אוניות, לוויני). השירות החדש יעניק ללקוחותינו כיסוי סלולרי אולטימטיבי, ויאפשר להם ליהנות מתקשורת רציפה בכל מקום ועת. השקת שירות הסלולר בטיסות מקבעת שוב את מעמדה של סלקום כמובילת החדשנות בשוק הסלולר, וגם בעתיד נמשיך להעניק ללקוחותינו מגוון פתרונות ייחודיים העונים על מגוון צרכים."