סיטרמן: משרד התחבורה מיישם המלצות ועדת לפידות

במהלך דיון שהתקיים בוועדת הכלכלה ציין מנכ"ל משרד התחבורה כי הוועדה הצביעה על ליקויים רבים ועל הזנחה של שנים. רש"ת תשקיע 1.2 מיליארד שקל בנושאי בטיחות וביטחון


00:00 ,17.07.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

במהלך דיון שהתקיים בוועדת הכלכלה ציין מנכ"ל משרד התחבורה כי הוועדה הצביעה על ליקויים רבים ועל הזנחה של שנים. רש"ת תשקיע 1.2 מיליארד שקל בנושאי בטיחות וביטחון
 
"משרד התחבורה מצוי כיום בעיצומו של הליך ליישום כל המלצות ועדת לפידות ולתיקון כל הליקויים עליהם הצביעה הוועדה - ליקויים שהוזנחו במשך שנים רבות". כך אמר מנכ"ל משרד התחבורה, גדעון סיטרמן בוועדת הכלכלה של הכנסת.
 
במסגרת הדיון הציגה הנהלת רשות שדות התעופה בפני ועדת הכלכלה של הכנסת את תוכנית הבטיחות הרשותית הכוללת השקעה של כ-1.2 מיליארד שקל בנושאי הבטיחות והביטחון.
 
מנכ"ל משרד התחבורה ציין במהלך הדיון כי לראשונה במשרד מינה מופז ועדה מקצועית חיצונית, בראשות אלוף (מיל') עמוס לפידות שבחנה את נושא הבטיחות בתעופה והגישה את המלצותיה. מיד עם קבלת ההמלצות ערך מופז דיון מקיף במסקנות הוועדה והורה ליישמן מיידית ולהופכן לתוכנית העבודה של המשרד והגופים הנוגעים בדבר ובכללם רשות התעופה האזרחית (רת"א) ורשות שדות התעופה (רש"ת).
 
הוא הוסיף כי השר מופז מינה בנוסף פורום בטיחות מקצועי בתעופה, המתכנס בקביעות אחת לחודש ואמור בין השאר לעקוב אחר יישום כל ההמלצות שהתקבלו.
 
לדברי סיטרמן בתוך שלוש שנים, בתום תיקון כל הליקויים והשינויים המתוכננים להתבצע, תהפוך מדינת ישראל לאחת מהמובילות בעולם בתחום בטיחות התעופה האזרחית.
 
מנכ"ל משרד התחבורה אמר בוועדה כי עד כה יושם חלק ניכר מהמלצות הועדה וחלק אחר נמצא בשלבים שונים של ביצוע, בהם: הקמת מגדל פיקוח חדש בנתב"ג, בהשקעה של 100 מיליון שקל, התקנת מערכת ILS על מסלול ההמראה המאפשרת נחיתה באמצעות מכשירים והתקנת מערכת לשליטה ובקרה על התנועה הקרקעית בשדה התעופה.
 
בנוסף לכך נרכש סימולטור מכ"מ שנועד לתרגל את פקחי הטיסה והוחל בעריכת קורסים והכשרות מקצועיות לכל פקחי הטיסה. 
 
מדוברות רש"ת נמסר כי רכיבי הבטיחות שיותקנו בנתב"ג יתאימו את שדה התעופה להיקף הפעילות ההולך וגדל, אשר בשנת 2007 גדל בלמעלה מ-14% וצפוי לגדול בשנת 2008 בכ-15% נוספים.
 
יו"ר מועצת רש"ת, עובדיה עלי, הוסיף וציין כי מדי חודש מתקיים פורום בראשות שר התחבורה מופז שנועד ליצור תיאום בין כל גורמי הרגולציה והדרג המבצע.