בתגובה ירדה המניה ב-4.4% לרמה של 10.75 פרנק שוויצרי.
החדשות הטריות, שבאו בצד קריסת המגעים החודש לצירופה של סוויס לברית חברות התעופה ONEWORLD, בראשות בריטיש איירווייז, באו כמכה קשה לסוויס, הנאבקת לשקם את מעמדה, לאחר שנחלצה ב-2001 מפשיטת רגל בגלגולה הקודם כחברת סוויסאייר.
החברה נימקה את אזהרת הרווח שפירסמה, בהתייקרות הדלקים ובניסיונות שלא צלחו להקטין את הוצאות התחזוקה שלה.
סוויס גם הודיעה על פרישה של אנדריי קודלסקי, העומד בראש קבוצת הטכנולוגיה קודלסקי, ממועצת המנהלים שלה, מה שמשקף המשך מחלוקות פנימיות חריפות בהנהלת החברה, בגלל תפיסות אסטרטגיה שונות.
פרישתו של קודלסקי באה בעקבות מחלוקות במועצת המנהלים של החברה לגבי עתיד האסטרטגיה של שיתופי פעולה של החברה, בעקבות ההחלטה שקיבלה סוויס לפרוש החודש מהמגעים עם ONEWORLD.
פרישתו של קודלסקי היא האחרונה בשורה של פרישת בכירים מסוויס מתחילת השנה.
נראה שההחלטה על אי הצטרפות לברית וואןוורלד לא מתירה לסוויס הרבה ברירה אלא לבקש חידוש מגעיה עם לופטהאנזה הגרמנית, בין אם כאופציה עדיפה על פני חבירה לברית "סטאר", אותה מובילה חברת התעופה הגרמנית, או אפילו ניסיון לעודד את לופטהאנזה להשתלט באופן מלא על סוויס.
האנס רודולף מרץ, שר האוצר השוויצרי, הודה באופן גלוי כי יקדם בברכה רכישת אחזקות בסוויס על ידי חברת התעופה הגרמנית, ואף ציין שאחזקות הממשלה הפדרלית בסוויס, העומדות על 20% מהון המניות, עשויות אף הן לעמוד למכירה.
החברה, אשר צפתה שכמות הנזילות שלה תרד ברבעון זה לכ-250 מיליון פרנק שוויצרי (166 מיליון אירו), הודתה השנה כי מימשה 20 מיליון פרנק שוויצרי על ידי מכירת חוזי גידור לדלקים.
מעבר לכך, הצליחה החברה להגיע לכמות מזומנים העולה על רף המינימום הנ"ל "באופן משמעותי", כך על פי הודעת החברה.
אתמול הודיעה החברה שבמחירים שוטפים, התייקרות מחירי הדלקים תבוא לידי ביטוי בהגדלת ההוצאות בכ-85 מיליון פרנק שוויצרי.