סוויס משיקה מטוס איירבוס 340 חדיש בקו ישראל – שוויץ

ביום ג' השבוע (7 באוקטובר) נחת מטוס איירבוס340 חדיש של סוויס בנתב"ג בפעם הראשונה. המטוס יכנס לשירות בקו ישראל – שוויץ בטיסות אחרה"צ של סוויס (LX254 LX255). למטוס נערכה קבלת פנים הלקוחה ממסורת עולם הספנות


00:00 ,09.10.2003 מאת: מערכת פורט2פורט
ביום ג' השבוע (7 באוקטובר) נחת מטוס איירבוס340 חדיש של סוויס בנתב"ג בפעם הראשונה. המטוס יכנס לשירות בקו ישראל – שוויץ בטיסות אחרה"צ של סוויס (LX254 LX255). למטוס נערכה קבלת פנים הלקוחה ממסורת עולם הספנות, שם נהוג להשיק אוניות חדשות בטבילה כסגולה להצלחה. את פני המטוס קידמו על הקרקע שתי ניידות כיבוי אש של רשות שדות התעופה, שערכו למטוס 'קבלת פנים רטובה' באמצעות התזת זרנוקי מים. את פני הנוסעים קיבלו מנכ"ל סוויס, אבנר גורדון וצוות הסניף הישראלי, שחילקו לנוסעים חולצות עם הכיתוב 'טסתי במטוס איירבוס החדש של סוויס בקו לישראל'.

המטוס החדש הוא השלישי מבין תשעה מטוסי איירבוס 340 שהוזמנו על ידי סוויס וישרתו בקווים הבינלאומיים שמפעילה החברה. המטוס מצוייד בארבעה מנועים רבי עוצמה, המאפשרים לו להגיע לטווח טיסה של למעלה מ- 10,000 ק"מ, במהירות שיוט ממוצעת של 900-850 קמ"ש. יכולות אלו יאפשרו גידול של כ-30% ביכולת הטסת המטענים בקווי החברה.

איירבוס 340, יוביל 228 נוסעים בקו ישראל-שוויץ בשתי מחלקות - עסקים ותיירים - שעיצובן החדיש מבטא את התפיסה שאימצה לעצמה סוויס, מבחינת השירות לנוסע בטיסות ארוכות טווח.

נוסעי סוויס במחלקת העסקים של האיירבוס 340 ייהנו מתצורה של שני מושבים בלבד בשורה, כשהמרחק בין גב כל מושב לזה שבשורה אחריו, עולה על 1.5 מטר. מרווח זה מאפשר למושב להפוך למיטה שטוחה ומרווחת בלחיצת כפתור.

בנוסף מצוייד המושב המשוכלל במערכת בקרה הניתנת לכיוונון. מנורת הקריאה ניתנת אף היא לכיוון ולהתאמה אישית לזווית הרצויה. פרט לנוחות מכסימלית בשינה, עונה המחלקה על צרכיהם של אנשי עסקים המעדיפים לנצל את זמן הטיסה לעבודה - המושב במחלקת העסקים של האיירבוס 340 הוא תחנת עבודה לכל דבר. את המחשב הנייד ניתן לחבר לשקע הכוח, באמצעות הטלפון הצמוד ניתן גם לשלוח ולקבל הודעות SMS, מסך המוניטור האישי, שממוקם לצד המושב, ניתן אף הוא להתאמה לזווית הצפייה הנוחה לנוסע.

גם במחלקת תיירים מאובזרת במושבים נוחים ורחבים בכ 5 ס"מ מהמקובל. גם במחלקה זו עומד לרשות כל נוסע טלפון אישי, לשיחות והודעות SMS לכל יעד בעולם. המושב במחלקה מהווה יחידת בידור לכל דבר - מעל מסך המוניטור הרחב, ניתן לצפות במיגוון סרטי וידאו באיכות ורזולוציה שאינן מוכרות עד כה במטוסים בקווי התעופה. משחקי וידאו חדשניים גם הם חלק מההיצע המגוון, וערוצי השמע במחלקת התיירים מציעים לא פחות מ - 16תוכניות – ביניהן חדשות, ג'אז ומוסיקה קלה ועד לקונצרטים של מוסיקה קלאסית. לראשונה יוכל נוסע במחלקת תיירות להרכיב בעצמו את תוכנית הבידור האישית שלו ולבחור את הסרט או ערוץ המוסיקה שהוא מעוניין בו ואת זמן תחילת ההקרנה בהתאם לעיתוי הנוח לו.

לרגל כניסת מטוס האירבוס 340 החדש לקו ישראל-שוויץ יוצאת סוויס במבצע מיוחד לנוסעים הממריאים מתל אביב בטיסת אחר הצהריים בין התאריכים 1 בנובמבר 2003 – 30 בנובמבר 2003 במסגרתו ימכרו כרטיסי הטיסה לאירופה ב 340$ במקום 399$ (לא כולל מיסים).

SWISS חברת התעופה השוויצרית, הושקה ב 31 במרץ 2002 וב ספטמבר 2003 היתה לחברת התעופה התשיעית שצורפה לברית התעופה הבינלאומית oneworld. ל SWISS הסכם קוד-משותף עם אמריקן איירליינס, חברת התעופה הגדולה בעולם ואחת ממייסדות Oneworld. בישראל פועל המוביל הלאומי השווצרי מזה 57 שנים, משנת 1946. SWISS מפעילה 14 טיסות שבועיות מישראל לציריך תחת הקוד LX. טיסת בוקר בשעה 5:30 וטיסת אחרה"צ ב- 16:05. בנוסף מפעילה SWISS 6 טיסות לציריך ו – 3 טיסות לז'נבה בקוד-משותף עם אל-על.