סאן דור תפעיל טיסות סדירות בין תל אביב לריגה

זאת לאחר שהתברר כי ישראייר, אשר מונתה לשמש כמוביל נקוב בין ישראל ולטביה, אינה מפעילה טיסות בקו. סאן דור תחל להפעיל טיסות לריגה בחודשי הקיץ


00:00 ,13.04.2010 מאת: מערכת פורט2פורט

זאת לאחר שהתברר כי ישראייר, אשר מונתה לשמש כמוביל נקוב בין ישראל ולטביה, אינה מפעילה טיסות בקו. סאן דור תחל להפעיל טיסות לריגה בחודשי הקיץ
 
שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כץ, אישר היום (יום שלישי ) לחברת סאן דור לבצע טיסות סדירות בין נתב"ג לריגה.
 
השר כץ חתם על המינוי לאחר שהתברר כי חברת ישראייר שמונתה לשמש כמוביל נקוב בין תל אביב לריגה אינה מפעילה טיסות בקו. יצוין כי הסכם התעופה שנחתם בין ישראל ללטביה אינו מאפשר הפעלת טיסות שכר בין המדינות.
 
הסכם התעופה שנחתם בין ישראל ללטביה קובע כי כל מדינה רשאית למנות מוביל נקוב אחד בין תל אביב לריגה. בפועל חברת התעופה הלטבית אייר בלטיק היא היחידה המפעילה כיום טיסות סדירות בקו.
 
בהעדר מוביל נקוב ישראלי המפעיל את הקו פנתה רשות התעופה האזרחית (רת"א) לכל חברות התעופה הישראליות לבירור כוונתם להפעלת טיסות בקו. חברת סאן דור היתה היחידה שהודיעה לרת"א כי היא מעוניינת להפעיל טיסות סדירות בקו כבר מהקיץ הקרוב.
 
נזכיר כי אתמול אישר השר כץ לחברת תעופה ישראייר להפעיל טיסות סדירות בין תל אביב לקייב, לצד אל על וארקיע. בנוסף לכך אישר כץ לחברת ארקיע לבצע טיסות סדירות בין אילת לקייב.