"נתב"ג 2000 מוכן להפעלה"

מועצת המנהלים של רשות שדות התעופה (רש"ת) דנה בסוף השבוע במוכנות הפתיחה של הטרמינל החדש וקיבלה סקירה מקפת על תוכנית חירום להפעלתו של נתב"ג 2000 במקרה של קריסת מערכות, עם פתיחתו ב-2 בנובמבר


00:00 ,18.10.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
מועצת המנהלים של רשות שדות התעופה (רש"ת) דנה בסוף השבוע במוכנות הפתיחה של הטרמינל החדש וקיבלה סקירה מקפת על תוכנית חירום להפעלתו של נתב"ג 2000 במקרה של קריסת מערכות, עם פתיחתו ב-2 בנובמבר.

על פי התוכנית שהוצגה לפני חבר מועצת המנהלים, בראשותו של היו"ר צבי שלום על ידי מנהלי התחומים השונים ברש"ת, יחזור הטרמינל הקיים (טרמינל 1) לפעול בנתב"ג במקרה של קריסה כלל מערכתית.

"לא יווצר מצב בו תופסק תנועת הנוסעים לישראל וממנה ונתב"ג לא יפעל בגלל תקלה כזו או אחרת במערכות של הטרמינל החדש", אמר אתמול ל"הארץ" חבר מועצת מנהלים ברש"ת.

בישיבת מועצת המנהלים, פורטו בהרחבה התסריטים והאפשרויות, להייווצרותן של תקלות בהפעלתן של המערכות החדשות בנתב"ג 2000. לכל תקלה אפשרית, הוצג פתרון אלטרנטיווי והגיבוי אשר יינתן לאותה מערכת.

כך לדוגמה, נדונו בהרחבה תקלה אפשרית במערכת החדשה של חיבור המטוסים ל"שרוולים" בזרועות הטרמינל, לצורך העלאה והורדת נוסעים וכן במערכת החדשה למיון מזוודות, שהן הקריטיות ביותר, להפעלתו של הטרמינל החדש בנתב"ג 2000.

"דווחנו על ידי האחראים על תחומי הפעילות השונים כי הם לא צופים תקלות וכי נתב"ג 2000 ערוך ומוכן להפעלה כבר היום. עם זאת, במהלך השבועיים שנותרו עד לפתיחתו של הטרמינל החדש, ייערכו עוד תרגילים ובחינות של המערכות. מתוכנן תרגיל גדול כלל מערכתי של נתב"ג 2000 כבר בימים הקרובים", המשיך ואמר חבר מועצת המנהלים ברש"ת.