נשיא קבוצת "מנו ספנות" החליט: לא לרכוש מניות אל-על בבורסה

לדברי מר משה מנו, נשיא "מנו ספנות", תהליך ההפרטה בבורסה לא יעניק שליטה בחברה לאף גורם חיצוני והממשלה תמשיך להישאר הבעלים דבר שימנע שינוי ממשי בניהול אל-על . משה מנו, נשיא קבוצת "מנו ספנות" שגילה במשך תקופה ארוכה, עניין ברכישת חלקים מחברת


00:00 ,11.06.2003 מאת: מערכת פורט2פורט
לדברי מר משה מנו, נשיא "מנו ספנות", תהליך ההפרטה בבורסה לא יעניק שליטה בחברה לאף גורם חיצוני והממשלה תמשיך להישאר הבעלים דבר שימנע שינוי ממשי בניהול אל-על

משה מנו, נשיא קבוצת "מנו ספנות" שגילה במשך תקופה ארוכה, עניין ברכישת חלקים מחברת אל על , החליט שלא לרכוש , מניות של החברה, בשלב הראשוני של ההנפקה היום, בבורסה בתל- אביב.

לדברי משה מנו, הנפקת חברת התעופה הלאומית באמצעות הבורסה לקהל המשקיעים הרחב, "לא תעניק כעת לשום גורם חיצוני שליטה בחברה. הממשלה היא שתישאר הבעלים של אל-על ובכך תימנע כל שינוי ממשי בניהול החברה"

משה מנו סבור כי בלי "טיפול שורש" בכל הבעיות הניהוליות והאחרות של אל על כמו : צמצום בכוח האדם, שינוי יעדי טיסה, הפעלת החברה בשבתות ועוד, לא תהיה הבראה לחברה המפסידה ו"אף גורם רציני לא ישקיע את כספו במצב כזה".

"מי שיקנה היום מניות של אל על, עשוי לגלות עד מהרה שהניהול נשאר כמו שהוא, שכן לא יהיה בעל בית חדש לחברה ואז סופה של העסקה יהיה כישלון" מזהיר משה מנו.

לעומת זאת, טוען איש הספנות כי אם היה מתנהל משא ומתן למכירת אל- על לגורמים בעלי עניין, הדבר היה עשוי להוציא את החברה מהמשבר. "אם אנשי עסקים רציניים, היו רוכשים את אל-על ומבצעים בחברה רפורמה מקיפה בחברה, כולל ניהול מקצועי, החברה היתה יכולה לעלות על פסים רווחיים" סבור משה מנו.

משה מנו, נשיא קבוצת "מנו ספנות", החל לפני שנתיים לגלות עניין ברכישת חברת התעופה הישראלית, כאשר ביקש לרכוש עיקריים חלקים ממנה. לפני כמה חודשים הוא הציע להקים קונסורציום של החברות הישראליות העוסקות בכלכלה ובתיירות יוצאת, כולל "מנו ספנות", כדי לרכוש את אל- על.

קבוצת "מנו ספנות" עוסקת בתחומי הספנות, התיירות והנדל"ן ועסקיה חובקי עולם.