נציגי פורום מטען אוויר קיימו פגישת עבודה עם רש"ת בנושא נתב"ג 2000
בפגישה הציגו נציגי הפורום את עמדות היצואנים והיבואנים לגבי התכניות העתידיות לטיפול במטענים. נציגי הפורום התייחסו לטווח הזמנים לביצוע הפרוייקט, התכנון התפעולי, המפעילים, הציוד, דרכי השינוע, אחסון, תהליכי בקרת הליכי המכס
00:00 ,21.08.2003
בעקבות פניית פורום מטען אוויר למנכ"ל רשות שדות התעופה לקיום מפגש בנושא נתב"ג 2000, נערכה אתמול (20 באוגוסט) ישיבה של נציגי הפורום עם יורם שפירא, ראש אגף נכסים ופיתוח עיסקי, ברשות שדות התעופה.
בפגישה הציגו נציגי הפורום את עמדות היצואנים והיבואנים לגבי התכניות העתידיות לטיפול במטענים. נציגי הפורום התייחסו לטווח הזמנים לביצוע הפרוייקט, התכנון התפעולי, המפעילים, הציוד, דרכי השינוע, אחסון, תהליכי בקרת הליכי המכס.
מפורום מטען אוויר ציינו כי נציג הרשות, מר יורם שפירא ראש אגף מסחר, גילה הבנה להסברים ורצון כן לפעילות משותפת עם צוות פורום מטען אוויר, ונקבע כי בקרוב יתקיים סיור ותדרוך מלא למכלול הפעילות בנתב"ג 2000 בליווי אנשי התכנון של רש"ת. עוד נקבע כי בסיום הסיור יקבעו צוותי עבודה משותפים לרשות ולפורום שיכנסו לדיונים משותפים על מנת לנסות לתקן עיוותים ופרצות ולמנוע נזקים, עיכובים ותקלות אחרות העלולים להיגרם למטענים.
אילן שחר, יו"ר פורום מטען, הביע את רצונו העז לכניסת מפעיל שלישי כדי ליצור תחרות בריאה אשר תחסוך עשרות מליוני שקלים, כפי שבוצע בכניסת מובילים חדשים ליעדים מרכזיים וכפי שמתבצע בכל נמלי התעופה באירופה.
בנוסף, ביקש מר שחר את סיוע הרשות לקצר ולפשט במהירות את הליך כניסת מפעיל נוסף, שיתווסף לממן, הגורם לדבריו ל"הוצאות אדירות ליצואנים והיבואנים תוך ניצול ציני של המשתמשים בשרותיהם הבלעדי וללא הבנת צרכי היצואנים והיבואנים אלא לקופתם ולרווחתם בלבד".
יורם שפירא סקר בפני נציגי הפורום את ההתפתחויות לגבי המפעיל השלישי, סוגיה אשר כרגע נדונה בבג"ץ.
בפגישה הציגו נציגי הפורום את עמדות היצואנים והיבואנים לגבי התכניות העתידיות לטיפול במטענים. נציגי הפורום התייחסו לטווח הזמנים לביצוע הפרוייקט, התכנון התפעולי, המפעילים, הציוד, דרכי השינוע, אחסון, תהליכי בקרת הליכי המכס.
מפורום מטען אוויר ציינו כי נציג הרשות, מר יורם שפירא ראש אגף מסחר, גילה הבנה להסברים ורצון כן לפעילות משותפת עם צוות פורום מטען אוויר, ונקבע כי בקרוב יתקיים סיור ותדרוך מלא למכלול הפעילות בנתב"ג 2000 בליווי אנשי התכנון של רש"ת. עוד נקבע כי בסיום הסיור יקבעו צוותי עבודה משותפים לרשות ולפורום שיכנסו לדיונים משותפים על מנת לנסות לתקן עיוותים ופרצות ולמנוע נזקים, עיכובים ותקלות אחרות העלולים להיגרם למטענים.
אילן שחר, יו"ר פורום מטען, הביע את רצונו העז לכניסת מפעיל שלישי כדי ליצור תחרות בריאה אשר תחסוך עשרות מליוני שקלים, כפי שבוצע בכניסת מובילים חדשים ליעדים מרכזיים וכפי שמתבצע בכל נמלי התעופה באירופה.
בנוסף, ביקש מר שחר את סיוע הרשות לקצר ולפשט במהירות את הליך כניסת מפעיל נוסף, שיתווסף לממן, הגורם לדבריו ל"הוצאות אדירות ליצואנים והיבואנים תוך ניצול ציני של המשתמשים בשרותיהם הבלעדי וללא הבנת צרכי היצואנים והיבואנים אלא לקופתם ולרווחתם בלבד".
יורם שפירא סקר בפני נציגי הפורום את ההתפתחויות לגבי המפעיל השלישי, סוגיה אשר כרגע נדונה בבג"ץ.
עשוי לעניין אותך
עתירה לבג"ץ – עד 2007 תותר הפעלת מסוף מטענים אחד בלבד בנוסף לממן
אוריאל לין לשר התחבורה: "מדיניות ההפרטה מחייבת יצירת תחרות והפעלת מסופי מטענים בנתב"ג"
היצוא היבשתי של ישראל למצריים עלול להיעצר, בשל מחלוקת על הוצאות האש"ל של בקרית הגבול
אל על: נתונים מעודדים וצמצום של 72% בהפסדים בשנת 2002
תגובת ארגון הגג של סוכני המכס למשרד רוה"מ בנושא יצירת תחרות בענף המטענים האוויריים
כנס UPS ואוריין - שינוע מטענים בתקופת משבר מלחמתי