נציבות האיחוד האירופי מבקשת לפתוח במו"מ עם ישראל לכינון הסכם תעופה גלובלי

המו"מ לקראת הסכם תעופה בין ישראל לאיחוד האירופי יצא לדרך. בישיבת הפתיחה השתתף גם שגריר האיחוד האירופי בישראל, קבריאן אוזל


00:00 ,30.07.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

המו"מ לקראת הסכם תעופה בין ישראל לאיחוד האירופי יצא לדרך. בישיבת הפתיחה השתתף גם שגריר האיחוד האירופי בישראל, קבריאן אוזל
 
נציבות האיחוד האירופי תגיש בקשה למועצת שרי התחבורה של האיחוד לפתוח במשא ומתן מיידי עם ישראל לכינון הסכם תעופה גלובלי ,אחיד עם מדינות האיחוד, כך הודיע ראש היחידה להסכמי תעבורה אווירית במנהלת התחבורה של האיחוד, אוליבר אונידו למנכ"ל משרד התחבורה, גדעון סיטרמן, בתום הפגישה הראשונה שהתקיימה בין משלחות ישראל ונציבות האיחוד האירופי.
 
במהלך שיחות התעופה שהחלו בירושלים הודיע מנכ"ל משרד התחבורה, העומד בראש המשלחת הישראלית לנציגי האיחוד האירופי כי ישראל פועלת לפתיחת משא ומתן על הסכם תעופה שנועד לעודד את התחרות בתעופה האזרחית בין ישראל ואירופה. בישיבת הפתיחה השתתף גם שגריר האיחוד האירופי בישראל, קבריאן אוזל.
 
סיטרמן ציין כי מדובר בצעד חשוב וראשון מסוגו שבו ישראל והאיחוד האירופי ידונו לראשונה על שורה של הסכמים שנועדו להגדיל את חופש התנועה של חברות התעופה ולאפשר לנוסעים חופש בחירה רחב יותר. לדברי מנכ"ל משרד התחבורה מהלך זה צפוי להוזיל משמעותית את כרטיסי הטיסה ולהגדיל את מספר היעדים של חברות התעופה.
 
נציגי האיחוד האירופי ציינו בפגישה כי מהסכמים דומים שכבר נחתמו בין האיחוד האירופי למדינות הבלקן, ארה"ב ומרוקו מתברר כי שני הצדדים נהנו מעלייה משמעותית בהיקף הטיסות. לדבריהם, חתימה על הסכם עם ישראל צפויה להביא להוזלה ניכרת במחירי הטיסה וחבילות הנופש עבור הנוסע הישראלי.
 
מנכ"ל משרד התחבורה ציין כי שיחות התעופה הרשמיות עם נציבות האיחוד האירופי צפויות להתחיל לקראת חודש נובמבר 2007 והן ימשכו כשנה עד שנה וחצי.