נמשך המשבר בין DHL וממשלת בלגיה בנושא טיסות הלילה

ראש ממשלת בלגיה, מר Guy Verhofstadt, החל לשאת ולתת עם הרשויות המקומיות הסמוכות לשדה התעופה של בריסל, בכדי לפתור מחלוקת קשה בין הרשויות המקומיות וחברת DHL. חברת DHL מבקשת להןסיף טיסות לילה נוספות מעל בלגיה,


00:00 ,28.09.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
ראש ממשלת בלגיה, מר Guy Verhofstadt, החל לשאת ולתת עם הרשויות המקומיות הסמוכות לשדה התעופה של בריסל, בכדי לפתור מחלוקת קשה בין הרשויות המקומיות וחברת DHL. חברת DHL מבקשת להוסיף טיסות לילה נוספות מעל בלגיה, שימריאו וינחתו עמוסות מטען מ/אל ה-HUB המרכזי שלה, בבריסל. מנגד, הקהילות המתגוררות באזור שדה התעופה, המתנגדות להוספת טיסות לילה, טוענות כי הגדלת מספר הטיסות הליליות והרעש שהן יוצרות, יתבטאו בהגדלת תקציב הבריאות בגלל בעיות בריאותיות שיווצרו בשל הרעש. הם פנו לבית המשפט בכדי שיורה ל-DHL להפחית את מספר הטיסות הליליות.

DHL מצידה איימה, במידה ולא יאשרו לה טיסות נוספות, להעביר את המרכז האירופאי שלה למשלוחי אוויר, מבלגיה ל- Leipzig שבגרמניה או ל- Vatryשבצרפת, מה שיגרום לאובדן של כ- 1,800 מקומות עבודה לכלכלת בלגיה. DHL מספקת, באופן ישיר ועקיף, פרנסה לכ- 5,800 איש והיא המעסיק הגדול ביותר בשדה התעופה של Zaventem.

רה"מ Verhofstadt טען בפני ועדה פרלמנטרית שעסקה בנושא, כי הצעת הפשרה שלו תכלול הוספת 3,000 טיסות ליליות בשנה מחד, והחלפת צי מטוסי DHL במטוסים חדישים ופחות "רועשים" מאידך ובכך יפחת מפגע הרעש באזור.

מפלגתו של ראש הממשלה בקואלציה זכתה בכהונתה לאחר מסע פרסום שהתבסס על הבטחות לספק מקומות עבודה נוספים, והאיום של DHL להעביר את מרכזה מבלגיה מהווה איום. לכן, מפלגתו תומכת בדרישותיה של DHL לקבל היתר לטיסות נוספות, וראש הממשלה מקווה שהשיחות בין ממשלות בלגיה והולנד יסתיימו בהסכם.

השיחות הופסקו לעת עתה לאחר שראש ממשלת בלגיה, המנסה לפשר בין הצדדים, נפצע פציעות קלות בשבוע שעבר (21.09) בתאונת דרכים ולא ברור מתי יחודשו השיחות. את תפקידו כמתווך בין הצדדים ימלא כנראה אחד מסגניו, אך טרם נתקבלה החלטה בענין.