נמל התעופה הבינלאומי החדש של אילת יוצא לדרך

נמל התעופה החדש יחליף את הנמל הקיים באילת ואת הטרמינל האזרחי בעובדה, ויתן מענה, בנוסף לטיסות פנים ארציות ובינלאומיות, גם לתעופה הכללית ולמטענים, תוך מתן רמת שרות גבוהה לנוסע ולמטוס


00:00 ,06.06.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

עלות ביצוע הפרוייקט כ-200 מיליון דולר; היציאה למכרז תכנון ובצוע בתחילת 2006 ; הנמל החדש בתמנע ישמש נמל בינלאומי שישרת למעלה מ-2 מיליון נוסעים בשנה
 
נמל התעופה הבינלאומי החדש של אילת שבהקמתו יושקעו כ-200 מיליון דולר, יצא לדרך בתחילת השבוע עם הפקדת תוכנית המתאר המקומית של נמל התעופה החדש בועדה המחוזית לתכנון ובניה, מחוז דרום על ידי האגף לתכנון והנדסה של רשות שדות התעופה. במקביל, מכינה רשות שדות התעופה תוכנית בינוי, פרוגרמות ומכרז לביצוע הפרוייקט אשר תחילתו מותנה באישור תקציב לביצוע. היציאה למכרז תכנון ובצוע תעשה בתחילת 2006 ומשך ביצוע הפרוייקט עצמו יארך שלוש שנים.
 
נמל התעופה החדש יחליף את הנמל הקיים באילת ואת הטרמינל האזרחי בעובדה, ויתן מענה, בנוסף לטיסות פנים ארציות ובינלאומיות, גם לתעופה הכללית ולמטענים, תוך מתן רמת שרות גבוהה לנוסע ולמטוס. בנוסף, ישחרר נמל התעופה החדש את העיר אילת מההגבלות שמטיל הנמל הקיים על סביבתו ויאפשר את התפתחות העיר מבחינת פיתוחה הנדלני , הכלכלי והעסקי.
 
נמל התעופה אילת יוקם בין הגבול הבינלאומי עם ירדן לכביש 90, מצפון לשמורת מסיב אילת בפתחת נחל רחם, כ-19 ק"מ צפונית לאילת. אתר זה נבחר כמיקום המועדף לנמל החדש בעיקר משיקולי שמירה על ערכי טבע ונוף. התוכנית שמה דגש על הנושא הסביבתי תוך קביעת מנגנון שמטרתו בחינת הנושאים הסביבתיים והסדרת מערכת האיזונים בין הנמל לסביבתו.
 
בשלב ראשון מתוכן הפרוייקט לתת מענה לתנועה שנתית של 500 אלף נוסעים בינלאומיים ו- 1.75 מיליון נוסעים פנים ארציים. הנמל יכלול מסלול באורך 3,600 מטרים, מסלול הסעה מקביל, עמדות חניה למטוסים, טרמינל נוסעים, מגדל פקוח, מכ"מ, אזורי תפעול ומערכת תחבורתית הכוללת מערך כבישים ומגרשי חניה לרווחת הנוסעים. תכנית המתאר שומרת את האופציה להרחבת השדה, לכשיווצרו התנאים לכך וכמו כן תאפשר הקמת תחנת רכבת בסמוך לטרמינל.