נדחתה עתירה מנהלית של אשדוד בונדד נגד ממן ורשות שדות התעופה

השופטת דרורה פלפל קבעה בהחלטתה כי החלטת הרשות להאריך את הרשאתה של ממן ללא מכרז, במסגרת הסדר פשרה, איננה נגועה באי סבירות, באפליה או בשיקולים זרים, בניגוד לטענת אשדוד בונדד


00:00 ,03.05.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

השופטת דרורה פלפל קבעה בהחלטתה כי החלטת הרשות להאריך את הרשאתה של ממן ללא מכרז, במסגרת הסדר פשרה, איננה נגועה באי סבירות, באפליה או בשיקולים זרים, בניגוד לטענת אשדוד בונדד
 
בית המשפט המחוזי בתל אביב דחה אתמול (2 במאי 2007) עתירה מנהלית, על פיה התבקש להצהיר על ביטול הרשאתה של חברת ממן מסופי מטען וניטול, להפעיל את מסוף המטענים הכללי בנמל התעופה בן גוריון, ולהוציא צו עשה שיחייב את רשות שדות התעופה לערוך מכרז להפעלת המסוף בתוך 30 יום.
 
העתירה הוגשה על ידי חברת אשדוד בונדד המפעילה את מסוף המטענים החקלאי בנתב"ג.
 
השופטת דרורה פלפל קבעה כי יש לדחות את העתירה משום שהוגשה בשיהוי רב: קיום המכרז להפעלת המסוף החקלאי בו השתתפה אשדוד בונדד התקיים לפני יותר משנה וכל העובדות עליהן מסתמכת העתירה היו ידועות לאשדוד בונדד כבר באותו מועד.
 
כמו כן, העתירה הוגשה כ-6 שנים לאחר החלטת ועדת המכרזים העליונה של רשות שדות התעופה לפטור את ההתקשרות עם ממן ממכרז, כחמש שנים לאחר תיקון הסכם ההרשאה עם ממן שהאריך את הרשאתה, וכחמש שנים לאחר החלטת הממשלה שאישרה את ההתקשרות עם ממן.
 
גם לגופו של עניין, קבעה השופטת כי החלטת הרשות להאריך את הרשאתה של ממן ללא מכרז, במסגרת הסדר פשרה, איננה נגועה באי סבירות, באפליה או בשיקולים זרים, בניגוד לטענת העותרת.
 
השופטת פלפל קבעה כי החלטת הרשות לפתוח את השוק לתחרות בהדרגה, לאחר שממן, שהיתה בעבר חברה ממשלתית, פעלה בו באופן בלעדי במשך שנים רבות, היתה סבירה.

עוד קבעה השופטת, כי ההחלטה לפתור את חילוקי הדעות עם ממן בהסכם פשרה היתה אף היא סבירה, וכי יש להביא בחשבון שהצדדים כבר פועלים על פי ההסכם מזה למעלה מ-6 שנים.
 
השופטת גם קבעה שמדינה הנקשרת בהסכם פשרה אמורה לכבד את התחייבויותיה, וכי ועדת המכרזים העליונה מצאה, ובצדק, שבנסיבות העניין נוצר פטור ממכרז.
 
עוד נקבע כי יש להביא בחשבון את טענת ממן, שלא נסתרה, כי בהסתמך על חוזה ההרשאה המוארך היא השקיעה השקעות מרובות הן בציוד והן בשיפורים שונים.

טרם נמסרה תגובת אשדוד בונדד לדברים.