משרד התיירות נלחם על "שמיים פתוחים"

בדיקת משרד התיירות העלתה כי כתוצאה ממדיניות ה"שמיים הסגורים" של מינהל התעופה האזרחית, המגבילה את מספר הטיסות הנכנסות לישראל, נגרם נזק ישיר למשק של כ-47 מיליון שקלים ואבדן של 240 מקומות עבודה. זאת עקב מניעת הגעתם של כ-3,000 תיירים מצפון אמריקה, כ-2,000 תיי


00:00 ,23.03.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

בדיקת משרד התיירות העלתה כי כתוצאה ממדיניות ה"שמיים הסגורים" של מינהל התעופה האזרחית, המגבילה את מספר הטיסות הנכנסות לישראל, נגרם נזק ישיר למשק של כ-47 מיליון שקלים ואבדן של 240 מקומות עבודה. זאת עקב מניעת הגעתם של כ-3,000 תיירים מצפון אמריקה, כ-2,000 תיירים מבריטניה וכ-1,000 מצרפת, לקראת הפסח.

מדיניות "שמים פתוחים" היא מצב בו המדינה לא מתערבת במספר הטיסות ובתחרות בין חברות תעופה זרות למקומיות. משרד התיירות טוען כי משרד התחבורה נוקט במדיניות הפוכה, אותה הם מכנים "שמיים סגורים".

כך למשל לא אישר לאחרונה המינהל לחברת התעופה האוסטרית, אוסטריין איירליינס, להוסיף טיסות ללוח הטיסות הסדיר שלה, בנימוק שהקיבולת הנוכחית בקו עונה על צרכיו. החלטה זו, אומרים במשרד התיירות, מגנה על אל על המפעילה טיסות בקו זה. אוסטריין אף הגישה בג"ץ בעניין זה, ומשרד התיירות מעוניין להצטרף לתשובת המדינה ולתמוך באוסטריין כנגד משרד התחבורה.

במשרד התיירות דורשים להגדיל את ההיצע בקווים ארצה, כך שיוכלו להגיע לישראל יותר תיירים בכל השנה ולא רק בעונות השיא כמו בחגים ובקיץ.

במשרד התחבורה ומינהל התעופה האזרחית דחו אתמול את טענות משרד התיירות והשר העומד בראשו, אברהם הירשזון. מנהל האגף להסברה ויחסים בינלאומיים במשרד התחבורה, אבנר עובדיה, אמר ל-TheMarker: "מדובר בהודעה פופוליסיטית של משרד התיירות והצהרה ריקה מתוכן של השר. מינהל התעופה האזרחית אישר את כל הבקשות לביצוע טיסות נוספות של חברות התעופה הזרות ואל-על". לדברי עובדיה, "מדיניות המינהל היא לאשר את כל הטיסות הנוספות המוגשות לו בעונות החגים ובכלל זה בפסח הקרוב".

עובדיה הוסיף כי "לא ברור מה עומד מאחורי ההודעות של משרד התיירות, בדבר מחסור במקומות לתיירים בטיסות ארצה. אנו תמהים על הודעות משרד התיירות וגורמים אחרים בענף, המפרסמים הצהרות חסרות שחר". לדברי עובדיה, "אין כאן עניין של הגנה על אל על ושום קשר למדיניות שמים פתוחים או סגורים. המינהל אישר את כל הבקשות להוספת טיסות לישראל וממנה בחג הפסח הקרוב".

במשרד התיירות אומרים שהמינהל כשל בהגשמת המטרות הכלכליות של מדינת ישראל, בכך שהוא מונע הכנסה של מטבע זר ותעסוקה ממאות עובדים, שר התיירות, אברהם הירשזון אמר שהוא דוגל בהגברת הטיסות לארץ שפועל יוצא מהן יהיה הורדת מחירי הטיסה.