משרד התחבורה: צפוי גידול של 20% במספר הטיסות הסדירות של חברות התעופה הזרות ב-2008

מנתוני רשות התעופה האזרחית עולה כי מספר הטיסות של החברות הזרות צפוי להגיע בעונת הקיץ לכ-340 טיסות שבועיות מנתב"ג בממוצע. 8 חברות תעופה חדשות מתחילות לפעול הקיץ בקווים לישראל


00:00 ,26.03.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

מנתוני רשות התעופה האזרחית עולה כי מספר הטיסות של החברות הזרות צפוי להגיע בעונת הקיץ לכ-340 טיסות שבועיות מנתב"ג בממוצע. 8 חברות תעופה חדשות מתחילות לפעול הקיץ בקווים לישראל
 
גידול חסר תקדים של כ-20% במספר הטיסות הסדירות לישראל וממנה של חברות התעופה הזרות צפוי במהלך עונת הקיץ שתחל ביום ראשון הקרוב (30.3.08). כך עולה מנתוני רשות התעופה האזרחית שהוצגו היום למנכ"ל משרד התחבורה, גדעון סיטרמן.
 
מהנתונים מתברר כי מספר הטיסות של החברות הזרות צפוי להגיע בעונת הקיץ לכ-340 טיסות שבועיות מנתב"ג בממוצע. בקיבולת המושבים הכללית של אותן חברות צפוי גידול בשיעור דומה לשיעור הגידול בתדירויות.
 
בין הגורמים לגידול הצפוי בתדירויות ובקיבולת המושבים: הוספת תדירויות על ידי שבע חברות תעופה זרות המפעילות טיסות סדירות לישראל. שלוש חברות תגדלנה משמעותית את תדירות הטיסות שלהן: דלתא, שהחלה בטיסה יומית לניו יורק, טרנסאארו, שמוסיפה טיסה יומית למוסקבה וטורקיש אייליינס שמוסיפה טיסה יומית לאיסטנבול.
 
סיטרמן ציין כי גורם חשוב נוסף לגידול בתדירויות ובקיבולת המושבים של החברות הזרות הוא הפעלת טיסות סדירות על ידי שמונה חברות שלא הפעילו טיסות סדירות לישראל וממנה בעונת הקיץ הקודמת. מדובר ב- BMI  שתפעיל טיסה יומית ללונדון "טומפסון פליי" שתפעיל 6 טיסות שבועיות ללוטון ולמנצ'סטר, "קורס אייר" שתפעיל 3 טיסות סדירות לפריז, "ניו אקסיס" שתפעיל 2 טיסות למרסיי, חברה בלגית שתפעיל 2 טיסות לליאז' וחברות נוספות מסלובקיה, קזחסטן ורוסיה.
 
במספר טיסות הנוסעים שחברת אל על תפעיל במהלך עונת הקיץ צפוי גידול של כ-10%, בהשוואה לעונת קיץ 2007. מדובר על כ-240 טיסות שבועיות מנתב"ג. חברת אל על תגדיל תדירויות בקווים לארה"ב, יוהנסבורג, הונג קונג ולמספר יעדים באירופה.
 
גם במספר הטיסות הסדירות של חברת ארקיע צפוי גידול משמעותי, בעקבות מינויה כמוביל נקוב שני של ישראל בקו לפריז. כמו כן צפוי מינוי של חברות ישראייר וארקיע כמובילים נקובים בקווים נוספים שיאפשר להן להפעיל טיסות סדירות בקווים אלה, במהלך עונת הקיץ.
 
מנכ"ל משרד התחבורה ציין כי הגידול במספר החברות הזרות שיפעילו טיסות נוסעים בנתב"ג התאפשר בעקבות שיחות תעופה בילטרליות שנערכו במהלך 2007 עם מספר מדינות ארופאיות במהלך השיחות באה לידי ביטוי מדיניות הליברליזציה בענף ההובלה האווירית, במסגרתה סוכם על הגדלת מספר החברות מכל צד שתוכלנה להפעיל טיסות סדירות בקווים לישראל וממנה. במהלך שיחות אלה סוכם גם על הגדלת מכסת התדירויות.
 
סיטרמן הוסיף כי הסיכומים שהושגו בשיחות התעופה וביטול הסעיף בהחלטת הממשלה שהגביל מינוי מובילים ישראלים בקווים שחברת אל על מפעילה מאפשרים לשר התחבורה למנות חברות ישראליות כמוביל נקוב שני במספר קווים בינלאומיים. קווים אלה כוללים בין השאר את לונדון, מוסקבה, ברצלונה ומדריד.
 
כלכלן רשות התעופה האזרחית, דני מורג, ציין כי הגידול המשמעותי במספר הטיסות הסדירות ובקיבולת המושבים צפוי לתת מענה לגידול הצפוי בביקושים של הנוסעים הישראלים והתיירים מחו"ל. כמו כן צפוי גידול משמעותי ברמת התחרות במרבית הקווים לישראל וממנה, בהם הקווים לניו יורק, לונדון ופריז.