משרד התחבורה: נסגרו 29 תחנות רדיו פיראטיות שהפריעו לנתב"ג

במחצית הראשונה של שנת 2008 הוגשו רק שתי תלונות כנגד תחנות פיראטיות ששיבשו את הקשר האווירי בנתב"ג, לעומת 50 תלונות בתקופה המקבילה אשתקד


00:00 ,14.08.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

במחצית הראשונה של שנת 2008 הוגשו רק שתי תלונות כנגד תחנות פיראטיות ששיבשו את הקשר האווירי בנתב"ג, לעומת 50 תלונות בתקופה המקבילה אשתקד
 
ירידה דרסטית בתופעת תחנות הרדיו הפיראטיות המשבשות את הקשר האווירי בנמל התעופה בן גוריון ומסכנות את הבטיחות התעופה בישראל. כך התברר בפורום התעופה האזרחית שברשות שר התחבורה והבטיחות בדרכים, שאול מופז.
 
מנתונים שהוצגו בפורום התעופה מתברר כי במחצית הראשונה של שנת 2008 הוגשו למשטרה שתי תלונות בלבד כנגד בעלי תחנות רדיו פיראטיות ששיבשו את הקשר האווירי בנתב"ג, לעומת 50 תלונות בתקופה המקבילה אשתקד.
 
עוד עולה כי בשנת 2008 התגלו ונסגרו 29 תחנות רדיו פיראטיות ששיבשו את הקשר האווירי בנתב"ג, לעומת 103 תחנות שנסגרו בשנת 2007.
 
מופז מינה ביולי 2007 צוות בינמשרדי בראשותו שנועד למגר את תופעת הרדיו הפיראטי. הצוות גיבש תוכנית לאיתור כל תחנות הרדיו הפיראטיות בישראל ולהעמדתן לדין של כל הגורמים התומכים בתחנות הרדיו ובהם עובדי התחנות ומפעיליהן.
 
מנתונים שהוצגו בישיבה על ידי משטרת ישראל עולה כי בשנת 2007 נפתחו 29 תיקים כנגד בעלי תחנות רדיו פיראטיות ונעצרו עשרות שדרנים ומפעילים של התחנות הבלתי חוקיות. אחד ממפעילי התחנות נעצר עד תום ההליכים. כמו כן הוטלו קנסות בגובה של עשרות אלפי שקלים.
 
לצד הצמצום הדרסטי במספר תחנות הפיראטיות בישראל דווח על גידול במספר התחנות הפיראטיות הפועלות בתחום הרשות הפלסטינית.
 
שר התחבורה קרא למשטרת ישראל ולגורמי האכיפה לתת עדיפות עליונה למאבק כנגד התחנות הפיראטיות. "לא יתכן כי חייהם של מאות נוסעים יהיו בסכנה בכל עת שתחנות פיראטיות משבשות את ערוצי השידור של מגדל הפיקוח" אמר מופז.
 
מופז ציין כי בכוונתו להציג בפני הממשלה את תוצאות הפעילות כנגד תחנות הרדיו הפיראטיות ותוכניתו להמשך המאבק בתחנות אלה.