משרד התחבורה ועיריית חיפה חתמו על הסכם לתכנון שדה תעופה בינלאומי בחיפה

מנכ"ל משרד התחבורה, סלמן בן ציון וראש עיריית חיפה, עמרם מצנע חתמו על הסכם להאצת תכנון שדה התעופה בחיפה והפיכתו לנמל תעופה בינלאומי


00:00 ,05.11.2002 מאת: מערכת פורט2פורט
משרד התחבורה יעביר 4 מיליון שקלים לצורך תכנון השדה

מנכ"ל משרד התחבורה, סלמן בן ציון וראש עיריית חיפה, עמרם מצנע חתמו על הסכם להאצת תכנון שדה התעופה בחיפה והפיכתו לנמל תעופה בינלאומי.

על פי ההסכם, קידום עבודות התכנון בפרוייקט שדה התעופה בחיפה יבוצע על ידי עיריית חיפה. עלות התכנון נאמדת בכ- 4 מיליון שקלים. משרד התחבורה העביר השבוע לעיריית חיפה 200 אלף שקלים ראשונים לצורך התכנון.

על פי התחזית, תכנון השדה ימשך כשנתיים ועלותו תסתכם בכ- 10 מיליון שקלים. עלות הפרוייקט כולו נאמדת בכ- 430 מיליון דולר, מתוכם תשקיע המדינה כ- 280 מיליון דולר והזכיין הפרטי ישקיע את 150 מיליון הדולר הנותרים.

במסגרת הפרוייקט, שיבנה בשיטת ה- B.O.T, יוכפל אורך המסלול של שדה התעופה בחיפה מ- 1200 מטר ל- 2400 מטר, מתוכם כ- 400 מטר בתוך הים.

ועדת ההיגוי המשותפת למשרדי התחבורה, הביטחון ועיריית חיפה, המלווה את הפרטת השדה, החליטה להאיץ את ההליכים הסטטוטורים הנדרשים להקמת השדה ולפעול להסרת החסמים העשויים להתעורר במהלך הפרוייקט.

מנכ"ל משרד התחבורה, המשמש כיו"ר ועדת ההיגוי של הפרוייקט, מסר כי משרד הביטחון יעביר בתוך חודש את פירוט העלות הכספית הנדרשת לצורך פינוי המחנה והמתקנים של צה"ל מהשטח המיועד לשדה התעופה.

עוד הוחלט בועדה כי בתוך חודש יוחל בהכנת מסמכי המכרז הבינלאומי להקמת השדה ויוכרז על שדה התעופה בחיפה כפרוייקט תשתית לאומי.