משרד התחבורה: הופסקו שיחות התעופה בין ישראל וגרמניה

זאת בשל חוסר הסכמה על אפשרות יישום זכויות הטיס על ידי חברות ישראליות. שתי המשלחות הסכימו להמשיך ולחפש פתרון לשאלת היכולת של החברות הישראליות לממש את זכויות הטיס


00:00 ,21.02.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

זאת בשל חוסר הסכמה על אפשרות יישום זכויות הטיס על ידי חברות ישראליות. שתי המשלחות הסכימו להמשיך ולחפש פתרון לשאלת היכולת של החברות הישראליות לממש את זכויות הטיס
 
ממשרד התחבורה נמסר אתמול כי שיחות תעופה התקיימו בין ישראל ובין גרמניה בתאריכים 19-20 פברואר 2008 בישראל. השיחות התקיימו תוך התייחסות להחלטת ממשלת ישראל בנושא מדיניות התעופה של ישראל והסכמת חברת אל על לוותר על ההבטחה השלטונית שניתנה לה בתהליך ההפרטה.
 
המשלחת הישראלית, בהובלת אודי זהר, מנהל רשות התעופה האזרחית, עו"ד מלי סיטון, יועמ"ש משרד התחבורה, מר דני מורג, הגב' עדינה שטיין והגב' אסתי שטיינר מרשות התעופה האזרחית/ יחב"ל ונציגי חברות התעופה הישראליות.

במהלך השיחות הועלו מספר נושאים בהם: מינוי מובילים, תדירויות, מטען, יעדים לטיסה וקוד-שייר (Code Share) בהם הגיעו שתי המשלחות להסכמות.
 
הנושא אשר גרם להפסקת הטיסות היה אישור נחיתה Slots. המשלחת הישראלית ניסחה סעיף אשר מאפשר לחברות הישראליות יישומן של זכויות הטיס כמו שמוסכם, בניסוח הזהה למה שהוסכם עם הבריטים באוגוסט 2007, הבעיה ביישום זכויות הטיס על ידי החברות הישראליות מותנה באישורי נחיתה (Slots) ביעדים בחו"ל, בחלק מהשדות ובכללם פרנקפורט שבגרמניה קיים מחסור חמור והחברות הישראליות, ובכללן אל על, אינן מסוגלות לממש את זכויות הטיס של ישראל. בנקודה זו, כאמור, לא הגיעו המשלחות לכלל הסכמה והשיחות הופסקו.
 
ממשרד התחבורה נמסר עוד כי המשלחות הגיעו לכלל הבנה להמשיך ולחפש פתרון לשאלת היכולת של החברות הישראליות לממש את זכויות הטיס. ברור לשתי המשלחות שללא הסכמה על סעיף היכולת לממש את זכויות הטיס של ישראל לא ניתן יהיה לממש את ההבנות אליהן הגענו עד כה.
 
בתגובה להודעת משרד התחבורה מסר עפר קיש, מנכ"ל לופטהנזה ישראל, כי "אנו מצרים על הפסקת השיחות בין ישראל וגרמניה. לופטהנזה הכינה תוכניות רבות לקידום התיירות לישראל תוך שימוש ב-HUB של מינכן. למרות האכזבה לופטהנזה תמשיך להשקיע מאמצים ומשאבים רבים לעידוד התיירות לארץ מכל מדינה בה היא פועלת".