משרד התחבורה: אין בכוונת האיחוד האירופי להוריד את סיווג הבטיחות של חברות התעופה הישראליות

נציגי האיחוד הבהירו בפגישה שהתקיימה בין נציג רשות התעופה האזרחית של ישראל לבין הממונה על בטיחות הטיסה של החברות הזרות באיחוד האירופי כי אין להם כל כוונה להכניס את החברות הישראליות לרשימה שחורה


00:00 ,15.03.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

נציגי האיחוד הבהירו בפגישה שהתקיימה בין נציג רשות התעופה האזרחית של ישראל לבין הממונה על בטיחות הטיסה של החברות הזרות באיחוד האירופי כי אין להם כל כוונה להכניס את החברות הישראליות לרשימה שחורה
 
"לנציבות האיחוד האירופי אין כל כוונה להוריד את סיווג הבטיחות של חברות התעופה הישראליות ממעמדן" כך הודיעו נציגי האיחוד האירופי לרשות התעופה האזרחית (רת"א) במשרד התחבורה.
 
בפגישה שהתקיימה בבריסל בסוף השבוע שעבר בין נציג רשות התעופה האזרחית של ישראל לבין הממונה על בטיחות הטיסה של החברות הזרות באיחוד האירופי הבהירו נציגי האיחוד כי אין להם שום כוונה להוריד את סיווג הבטיחות של חברות התעופה הישראליות, אל על, ארקיע, ישראייר וסאן דור ממעמדן הנוכחי.
 
לפני כשלושה שבועות פורסם באמצעי התקשורת השונים כי חברות התעופה הישראליות קיבלו הודעה המזהירה אותם שהאירופאים עלולים להכניס אותן לרשימה השחורה ולאסור על נחיתתן באירופה או לטוס מעל אירופה בשל מצב הבטיחות בישראל.
 
בתגובה לפרסומים אלה הודיע מנהל רשות התעופה האזרחית,אלוף (מיל') גיורא רום כי אין כל איום של סנקציות על חברות התעופה הישראליות מצד האירופאים וכי ישראל פועלת בנושא זה בשיתוף פעולה מלא עם האיחוד האירופי.
 
במסגרת שיחות תעופה שהתקיימו ביום חמישי האחרון בין רשות התעופה האזרחית לבין האיחוד האירופי הביעו הנציגים האירופאים שביעות רצון מהצעדים שנקטה רשות התעופה האזרחית בכל הנוגע לטיפול בסוגיות הבטיחותיות.
 
במהלך הפגישה הציגה רשות התעופה האזרחית את תוכניתה להחזרתה של ישראל לקטגוריה 1 בארה"ב, זאת לאחר שלפני מספר חודשים הורידה רשות התעופה הפדרלית של ארצות הברית את סיווג הבטיחות בתעופה של ישראל לרמה 1 הנמוכה ביותר.
 
תוכנית רת"א להחזרתה של ישראל לקטגוריה 1 בתעופה זכתה לתמיכה בלתי מסויגת של האירופאים. יחד עם זאת הנציגים האירופאים הבהירו את חשיבות המשך שמירת רמת הבטיחות על ידי חברות התעופה הישראליות, כתנאי לשמירת מעמדן של החברות הישראליות באירופה.
 
יצוין כי לפני כחודשיים חתמו השר מופז ונציב האיחוד האירופי לענייני תחבורה על הסכם תעופה חדש (ההסכם האופקי) המעדכן את הסכמי התעופה הבילטרליים של ישראל עם מדינות האיחוד האירופי וסולל את הדרך לקראת כינון הסכם תעופה גלובלי עם כל 27 מדינות האיחוד.