משרד האוצר דחה את בקשת פורום מטען אוויר לפיצוי יצואנים בגין הסטת היצוא לאוויר בזמן השביתות

כזכור, מר אילן שחר יו"ר פורום מטען אוויר, פנה עוד בחודש אוקטובר אל שרי האוצר והתחבורה בבקשה לפצות בעלי מטענים שנאלצו להסיט את ייצוא המטענים מן הים אל האוויר, כתוצאה מהשביתה בנמלים שפרצה בראשית חודש אוקטובר ושנמשכה כ- 10 ימים.


00:00 ,26.11.2003 מאת: מערכת פורט2פורט
כזכור, מר אילן שחר (בתמונה) יו"ר פורום מטען אוויר, פנה עוד בחודש אוקטובר אל שרי האוצר והתחבורה בבקשה לפצות בעלי מטענים שנאלצו להסיט את ייצוא המטענים מן הים אל האוויר, כתוצאה מהשביתה בנמלים שפרצה בראשית חודש אוקטובר ושנמשכה כ- 10 ימים.

השבוע נתקבלה במשרדי פורום מטען אוויר תשובתם השלילית של משרדי האוצר והתחבורה ובקשתו של מר שחר לפיצוי היצואנים נדחתה. בהודעתו של מר שאול מרידור, רפרנט תחבורה במשרד האוצר, נכתב : "בטרם השביתה בנמלים שהתרחשה לפני כחודש, הודיעה הממשלה בישיבה עם אגוד משתמשי הנמלים כי חלופות מסוימות יזכו את המובילים בפיצוי כספי בגין עלויות נוספות הנגזרות מהובלת מטענים שלא דרך נמלי הים בישראל. דרך הובלה אווירית לא הייתה אחת החלופות שהוכרו ככאלה".

תשובתו של משרד האוצר גרמה למר אילן שחר, יו"ר פורום מטען אוויר, למורת רוח ועל כן, מספר ימים אח"כ שיגר מר שחר מכתב תשובה אל מר שאול מרידור. מר שחר כתב : "הנני מצר על כך ומצטער מאד לשמוע כי משלוחים אוויריים לא נכללו בחלופות שהוכרזו, זאת מכיון שסיבות רבות כגון: משלוחי קונסולידציה בעלי ערך כספי רב, תאריכי משלוח מוגבלים במכתבי אשראי, דרישה לביצוע משלוחים רק מישראל וכו', אשר גרמו לאילוץ ולשינוי אמצעי המשלוח, לא הובאו לידיעת מקבלי ההחלטה אשר אינם נועצים באנשי המקצוע ובעלי הענין – שיטה הנהוגה שנים רבות על ידי גורמי ממשל"

"נזקים ישירים אלו היו נחסכים מהיצואנים במידה ומקבלי ההחלטות היו נוהגים בשיקול דעת, ולא בכוחנות ובשיטת הורדת ידיים הנהוגה לאחרונה על גבם של היצואנים / יבואנים", הוסיף מר שחר.