מערכת תצוגת מכ"מ מתקדמת תותקן בנתב"ג

המערכת הטכנולוגית המתקדמת, בעלות 12 מיליון ₪, הוזמנה מחברת "לוקהיד מרטין". כמו כן תתוקן תצוגת מכ"מ מיוחדת לצפייה בתנאי אור יום. המערכות תגענה לארץ במחצית השנייה של ‏2006


00:00 ,08.02.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

המערכת הטכנולוגית המתקדמת, בעלות 12 מיליון ₪, הוזמנה מחברת "לוקהיד מרטין". כמו כן תתוקן תצוגת מכ"מ מיוחדת לצפייה בתנאי אור יום. המערכות תגענה לארץ במחצית השנייה של ‏2006
 
רשות שדות התעופה, האחראית על ניהול ופיקוח התעבורה האווירית האזרחית של מדינת ישראל, פועלת בימים אלה להחלפת מערכת השליטה והבקרה וצגי המכ"מ במגדל הפיקוח בנמל התעופה בן גוריון בעלות כוללת של 12 מיליון ש"ח. המערכת החדשה שתותקן הנה מערכת תצוגה חדישה וצבעונית בטכנולוגיה מתקדמת  וידידותית למשתמש, שתשדרג את  רמת האמינות הטכנית של מערכת התצוגה הקיימת.
 
עמדות בקרת המכ"מ החדשות הוזמנו מחברת "לוקהיד מרטין" באמצעות ה- FAA, הרשות הפדרלית האמריקאית לתעופה, זאת בהתבסס על  מסמך הבנות לשיתוף פעולה הקיים זמן רב בין רש"ת לבינה. יצוין כי ה- FAA מפעיל מספר רב של עמדות בקרה מסוג זה במרכזי בקרת מכ"מ המפקחים על התעבורה האווירית בארה"ב בהצלחה מרבית.
 
מנכ"ל רשות שדות התעופה, גבי אופיר, מסר כי "העמדות החדשות מספקות לפקחי הטיסה ממשק אדם - מכונה באיכות גבוהה ועתידות לאפשר שיפור ביעילות ובטיחות הטיסה 'במרחב הטרמינלי' של נתב"ג." אופיר הוסיף וציין כי "בטיחות הטיסה נמצאת בראש סדר העדיפויות של רש"ת, אשר ערה ורגישה באופן מתמיד לצרכים הבטיחותיים המבצעיים בכל הקשור לתפעול שדות התעופה והתעבורה האווירית במדינת ישראל, בוחנת את הצרכים המבצעיים ומיישמת אמצעים המשפרים את בטיחות הטיסה."
 
כחלק מחבילת הציוד הנרכשת, הצפוי להגיע לארץ במחצית השנייה של 2006, תותקן תצוגת מכ"מ מיוחדת לצפייה בתנאי אור יום בסוכת מגדל הפיקוח לשימושם של הפקחים המנהלים את תנועת המטוסים בקרבת שדה התעופה בשלב האחרון שלפני נחיתה וברגעים ראשונים לאחר המראה, לקראת הצטרפותם לנתיבי הטיסה.