מסתמן: שינויים מהותיים במדיניות החיוב של חברות התעופה

ביום שישי האחרון לופטהנזה קרגו הודיעה ללקוחותיה בהודו כי היא משנה את מדיניות החיוב של היטלי הדלק והביטחון בהובלה האווירית. איגוד המשלחים הבינלאומי (FIATA) אישר את הודעתה של חברת לופטהנזה, ויתכן כי צעד זה מעיד על שינוי במדיניות החיוב של חברות התעופה ברחבי


00:00 ,05.09.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

לופטהנזה קרגו הודיעה ללקוחותיה בהודו כי היא משנה את מדיניות החיוב של היטלי הדלק והביטחון בהובלה האווירית. סעיף היטלי הדלק יעבור שינוי מהותי אשר ישקף את ההתפתחויות במחירי הדלק בשוק הספוט
 
חברת לופטהנזה אשר היוותה בעבר, בכל הנוגע לנושא היטלי הדלק, סמן ימני לפיו התיישרו חברות התעופה האחרות, הודיעה ללקוחותיה בהודו ביום שישי האחרון (1 בספטמבר) כי היא משנה את מדיניות החיוב של היטלי הדלק והביטחון שלה. איגוד המשלחים הבינלאומי (FIATA) אישר את הודעתה של חברת לופטהנזה, ויש לשער כי צעד זה מעיד על שינוי במדיניות החיוב של חברות התעופה ברחבי העולם.
 
לופטהנזה קרגו הודיעה כי החל מחודש אוקטובר הקרוב יתבצע שינוי מהותי בדרך בה יחושבו היטלי הדלק והביטחון בסקטור ההובלה האווירית.
 
על פי הודעת חברת לופטהנזה קרגו בהודו, היטל הביטחון יחושב על בסיס המשקל לחיוב (Chargeable Weight) ולא על בסיס המשקל בפועל (Actual Weight). החברה הודיעה כי שינוי זה נועד לשקף כי עלויות הבדיקות הביטחוניות (שטח המחסנים, סריקה וכו') נובעות מנפח המטען. בנוסף, התעריף יפסיק להיות אחיד וייקבע באופן סלקטיבי לפי מדינת המוצא. כך, החברה הודיעה כי היטל הביטחון בהודו יעמוד על 8.5 INR. 
 
בסעיף היטלי הדלק יחול שינוי מהותי אשר ישקף באופן עדכני יותר את ההתפתחויות במחירי הדלק בשוק הספוט. מדד הדלק FPI (בשמו המלא: Fuel Price Index), אשר על פיו נקבע גובה ההיטל ואשר מבוסס נכון להיום על מחיר הדלק הממוצע בחמשת ימי העבודה האחרונים לפני קביעת גובה ההיטל, ישתנה. המדד יבוסס החל מה-1 באוקטובר 2006 על מחיר הדלק ביום המשלוח עצמו ועל מדינת היצוא. יתר על כן, גם מרכיבי המדד ישונו: מרכיב שוק הספוט הצפון-מערב אירופאי יחליף את מרכיב שוק הספוט המזרח תיכוני ותוענק חשיבות למקום התדלוק.
 
יש לציין כי סוגיית הדלק ודרך חישובו טרם ברורה לחלוטין. כאמור, לופטהנזה פרסמה את הודעתה בהודו וטרם ברור כיצד תנהגנה חברות התעופה האחרות.