מסמך הסברתי בנושא בידוק בטחוני

יוזמה חדשה בבידוק הביטחוני בנתב"ג: מנכ"ל משרד התיירות, אלי כהן, ומנכ"ל רשות שדות התעופה, גבי אופיר, גיבשו מסמך הסברתי משותף בחמש שפות – שיחולק לכל תייר בנתב"ג לפני הליך הבידוק הביטחוני - בטרם צאתו את הארץ


00:00 ,11.01.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

יוזמה חדשה בבידוק הביטחוני בנתב"ג: מנכ"ל משרד התיירות, אלי כהן, ומנכ"ל רשות שדות התעופה, גבי אופיר, גיבשו מסמך הסברתי משותף בחמש שפות – שיחולק לכל תייר בנתב"ג לפני הליך הבידוק הביטחוני - בטרם צאתו את הארץ.
 
יוזמה חדשה בנתב"ג: מנכ"ל משרד התיירות, אלי כהן, ומנכ"ל רשות שדות התעופה, גבי אופיר, גיבשו בימים אלה מסמך משותף, שיחולק לכל התיירים בנתב"ג – לפני שיעברו את הבידוק הביטחוני, ובטרם עזיבתם את הארץ. מטרת המסמך היא להכין את התיירים לקראת הבידוק הביטחוני , ולסייע להם בכל בקשה או תלונה.
 
במסמך, שיחולק לכל תייר בנתב"ג לפני הליך הבידוק הביטחוני, נכתב כי "בשם מדינת ישראל ברצוננו להביע את הערכתנו לך לרגל ביקורך בישראל. אנו מקווים שנהנית בביקורך בארץ ותשוב לבקר כאן עם משפחתך. בגלל המצב הביטחוני הגלובאלי ודאגתנו לביטחון הנוסעים - לפני עזיבתך את הארץ - עליך לעבור בדיקות ביטחוניות.  אנו רוצים להתנצל מראש אם נגרמה או תיגרם לך אי נוחות כלשהי, במהלך הבדיקות הביטחוניות בכניסתך וביציאתך מנתב"ג.אנו מודים לך על שיתוף הפעולה וסבלנותך".
 
עוד נאמר במכתב, שיופץ לתיירים בחמש שפות, כי "אנו מקווים שנהנית מקבלת הפנים בישראל ומהשמש הישראלית. אם יש לך שאלות, השגות, הצעות או תלונות – בבקשה אל תהסס ליצור עמנו קשר ולפנות אלינו". 

במשרד התיירות מציינים כי על המעטפה של כל מכתב מופיעה רשימה ובה נציגי משרד התיירות, שיסייעו לתיירים בכל בעיה שמתעוררת.  שר התיירות, גדעון עזרא, אומר כי המסמך החדש נועד להקל ולהכין את התייר לקראת הבידוק הביטחוני. לדבריו, משרד התיירות בשיתוף עם רשות שדות התעופה נוקט בפעולות שונות כדי לשפר את היחס לתייר. בין הפעולות שננקטו, הסמכת צוותים מיוחדים מטעם משרד התיירות, המשמשים כנאמני בטחון בנתב"ג, ומסייעים בבידוק הביטחוני של התיירים העוזבים את הארץ.