קבוצת ממן: עופר בלוך מונה למנכ״ל הקבוצה

דירקטוריון קבוצת הלוגיסטיקה ממן אישר את מינויו של עופר בלוך למנכ״ל הקבוצה. יו״ר הקבוצה, נחמה רונן: ״עופר בלוך הוא מהמנהלים המנוסים והמוערכים במשק הישראלי ואין לי ספק שהחברה בניהולו תמשיך לבסס מובילות לצד כניסה לתחומי פעילות חדשים״


10:38 ,01.09.2022 מאת: מערכת פורט2פורט

דירקטוריון קבוצת ממן (מסופי מטען וניטול), שבשליטת קבוצת תעבורה (65.9%) וקבוצת אלייד (21.75%), אישר אתמול (ד׳) פה אחד את המלצת יו״ר החברה נחמה רונן למינויו של עופר בלוך לתפקיד מנכ״ל הקבוצה.

 

בלוך ייכנס לתפקיד היום, ב-1 בספטמבר, ויחליף את בועז צפריר שכיהן בתפקיד משנת 2016. בתפקידו האחרון שימש בלוך במשך תקופה קצרה כמנכ״ל שופרסל ולפני כן כיהן כמנכ״ל חברת החשמל, נייר חדרה, נטפים ו-YES.

 

נחמה רונן, יו״ר דירקטוריון ממן, אמרה: ״אחד האתגרים הגדולים בפניה ניצבת קבוצת ממן בעת הזאת הוא יישום אסטרטגיית הצמיחה בסביבה של אי ודאות ברמה המקומית והגלובלית. עופר בלוך הוא מהמנהלים המנוסים והמוערכים במשק הישראלי ואין לי כל ספק שהחברה בניהולו תמשיך לבסס את מובילותה לצד כניסה לתחומי פעילות עסקיים חדשים״.

 

עופר בלוך, מנכ״ל קבוצת ממן: ״אני מודה לדירקטוריון ולבעלי המניות על החלטתם להעניק לי את המושכות להוביל את קבוצת ממן, הנמצאת בחוד החנית של ענף הלוגיסטיקה במשק הישראלי״.

 

ממן נמנית על הקבוצות המקצועיות והוותיקות בישראל במתן שירותי לוגיסטיקה. החברה, מאגדת קבוצה של 12 חברות מובילות בתחומן, המספקות שירותים מקיפים לגופים מסחריים ולחברות מובילות במשק הכוללים טיפול במטען אווירי, שירותי קרקע לחברות תעופה, ניהול שרשראות אספקה (SCM) ומתן שירותי לוגיסטיקה לצד שלישי (TPL).

 

ממן: רווח נקי של 33 מיליון שקל בחציון הראשון של 2022

 

ממן סיימה את המחצית הראשונה של השנה עם רווח נקי של כ-33 מיליון שקל, בדומה לרווח במחצית הראשונה אשתקד, אך בנטרול רווחי שערוך נדל״ן מדובר בגידול של כ-55% ברווח הנקי. הרווח הנקי ברבעון השני הסתכם בכ-19 מיליון שקל ובנטרול רווחי שערוך נדל״ן ציין גידול של כ-88%. הכנסות החברה צמחו לסך של כ-512 מיליון שקל לעומת כ-425 מיליון בתקופה המקבילה אשתקד, גידול של כ-20%. במהלך הרבעון השני הסתכמו הכנסות החברה בכ-267 מיליון שקל המשקף גידול של כ-21%. בחברה מייחסים את העלייה בהכנסות לגידול בתחומי שירותי התעופה, השירותים הלוגיסטיים ומסוף המטענים.

 

הרווח הגולמי של החברה הסתכם בכ-87 מיליון שקל, גידול של כ-47% בהשוואה לאשתקד כשהרווח התפעולי הסתכם לסך של כ-62 מיליון, לעומת 58 מיליון אשתקד, גידול של 7%.

 

על רקע הסרת מגבלות הקורונה ביחס לתנועת נוסעים בארץ ובעולם בחודש מרץ השנה,  חלה עליה משמעותית בפעילות שירותי התעופה של הקבוצה שהובילה לגידול של כ-111.5% בהכנסות מגזר זה לעומת התקופה המקבילה אשתקד. ברבעון השני נרשמה הכפלה בהיקף ההכנסות מפעילות התעופה.

 

תנועת המטענים שטופלו במסוף ממן בתקופה הסתכמה בכ-110,897 טון, לעומת כ-94,409 טון בתקופה המקבילה אשתקד - גידול של כ- 17% הנובע בעיקר מהמשך מגמת הסטת פעילות תובלה ימית לאווירית. במהלך הרבעון השני עלו הכנסות פעילות המטענים ב- ב-21%.

 

הכנסות תחום השירותים הלוגיסטיים גדלו בכ-7% ועמדו על כ-305 מיליון שקל במהלך המחצית הראשונה של 2022, זאת כתוצאה מפתיחת מרכזים לוגיסטיים חדשים, קליטת לקוחות חדשים וגידול בפעילות הלוגיסטית מול לקוחות קיימים. הגידול קוזז בחלקו עם שחיקת רווחיות כתוצאה מהתייקרות כוח אדם ותשומות, עלייה במחיר חומרי גלם, עלייה במחירי הדלק וההובלות. במהלך הרבעון השני עלו ההכנסות משירותים לוגיסטיים גם הם ב- 7%. ההון העצמי של ממן הסתכם ב-30 ביוני 2022 בכ-497 מיליון שקל בדומה לשווי השוק שלה שבו היא נסחרת בבורסה בת״א.