מעלות S&P: תחזית דירוג יציבה לחברת ממן

בניתוח הפרופיל העסקי של ממן צוין שהתחזית משקפת את עמדת האנליסטים שהחברה תשמור על נזילות מספקת. עוד צוין שממן תופסת כיום 60% משוק מסופי המטען האוויר, ונתח זה אינו עומד בפני ירידה


00:00 ,02.01.2012 מאת: מערכת פורט2פורט

חברת מעלות S&P העניקה לחברת ממן מסופי מטען וניטול בע"מ דירוג A+ Stable וקבעה כי תחזית הדירוג של ממן הינה יציבה ומשקפת את עמדת האנליסטים, שהחברה תשמור על נזילות מספקת תוך איזון צרכי ההשקעה שלה.

ניתוח הפרופיל העסקי של החברה, נכתב בדירוג, משקף את מעמדה המונופוליסטי בענף מסופי המטען האווירי בישראל, תוך לקיחה בחשבון של ירידת נתח השוק שלה בשנתיים האחרונות, עד לנתח של 60%, כשההערכה היא שהנתח לא ימשיך לרדת.

כנקודות החוזקה של ממן ציינו אנליסטים של מעלות את מעמדה המונופוליסטי של ממן בענף מסופי המטען האווירי; מעמדה כמוביל במרבית תחומי הפעילות הנוספים (שירותי שרשרת אספקה ותעופה, ארכיב); היותה בעלת חוזים יציבים בתחום השירותים הלוגיסטיים ותזרימים יציבים מנכסים מניבים שבבעלותה; והיותה בעלת רמת מינוף נמוכה, לצד תזרים מזומנים ורזרבות שיספיקו לה כדי לעמוד בהחזרי החוב שלה.

בצד החולשות צוינו הרגישות לשינויים מקרו-כלכליים; החשיפה לסיכון עסקי עם סיום הזיכיון להפעלת מסוף המטענים האווירי ב-2014; והגדלת החשיפה לענפי הלוגיסטיקה ושירותי התעופה, המאופיינים ברמת סיכון גבוהה בענף מסופי המטען.

ממן הגדילה בשנים האחרונות את פעילותה בתחום הלוגיסטיקה ושירותי התעופה, ואלה מהווים כ-70% מהרווח התפעולי שלה.

ממן זכתה לאחרונה במכרז להפעלת מסוף מטענים ימי, שאמור להיות מופעל במהלך 2012. בתחזית צוין שמדובר בתחום בו החברה אינה פעילה כיום, וייקח לה זמן לצבור נתח שוק משמעותי. אלה סיכונים הקיימים בפרופיל העסקי ומגבילים, לדעת האנליסטים, את הדירוג.

הפרופיל הפיננסי של ממן, צוין, תואם את רמת הדירוג שלה כיום.

נציין כי קבוצת ממןמאגדת קבוצת חברות המספקות שירותים מקיפים לגופים מסחריים ולחברות מובילות במשק, החל מטיפול מטען ושירותי קרקע לחברות תעופה, דרך שירותי ניטול (Handling) ועד ניהול שרשרת האספקה (SCM) ומתן שירותי לוגיסטיקה לצד שלישי (TPL) . הקבוצה נוסדה ב- 1974 כחברה ממשלתית, הופרטה ב- 1989, וכיום הינה חלק מקבוצת האחזקות IDB.