מסוף ממן: ירידה של כ-61% ברווח התפעולי בחציון הראשון

הירידה ברווחיות נובעת מירידה בכמות הטיסות של חברות זרות הטסות לישראל בעקבות המלחמה וכתוצאה מכך מירידה בהכנסה לטון. העלייה בנתח השוק של ממן נובעת מהשפעת מלחמת חרבות ברזל כתוצאה מכך שחברות תעופה ישראליות הנמנות עם לקוחות המסוף היוו את עיקר הפעילות


14:25 ,18.08.2024 מאת: מערכת פורט2פורט

תנועת המטענים בנתב״ג בחציון הראשון של השנה הסתכמה בכ-168,577 טון וברבעון השני של השנה בכ-83,901 טון, לעומת כ-178,314 טון וכ-86,579 טון בתקופות המקבילות אשתקד, בהתאמה. תנועת המטענים שטופלו במסוף ממן בחציון הראשון הסתכמו בכ-98,505 טון וברבעון השני של השנה בכ- 47,729 טון, לעומת כ-97,993 טון וכ-46,196 טון בתקופות המקבילות אשתקד, עלייה של 0.5% וכ-3%, בהתאמה. נתח השוק של מסוף ממן עלה בתקופה לכ-58.4% וברבעון השני של השנה לכ-56.9%, לעומת כ-55% וכ-53.4% בתקופות המקבילות אשתקד. העלייה בנתח השוק נובעת מהשפעת מלחמת חרבות ברזל כתוצאה מכך שחברות התעופה הישראליות אשר נמנות עם לקוחות המסוף היוו את עיקר הפעילות בנתב״ג בתקופה המדווחת.

 

ההכנסות בתחום מסוף המטענים הסתכמו בתקופה בכ-94.1 מיליון שקל וברבעון השני של השנה בכ-45.4 מיליון שקל, לעומת כ-94.9 מיליון שקל וכ-45.5 מיליון שקל בתקופות המקבילות אשתקד, ירידה של 0.8% ו-0.2% בהתאמה.

 

הרווח התפעולי בתחום מסוף המטענים בתקופה מסתכם בכ-3.8 מיליון שקל וברבעון השני של השנה בכ-89 מיליון שקל, לעומת רווח תפעולי של כ-9.78 מיליון שקל וכ-3.28 מיליון שקל בתקופות המקבילות אשתקד, ירידה של 60.8% ושל כ-97.3%, בהתאמה. הירידה ברווחיות נובעת מירידה בכמות הטיסות של חברות זרות הטסות לישראל בעקבות המלחמה וכתוצאה מכך מירידה בהכנסה לטון. בנוסף חלה עליה בצד ההוצאות כתוצאה מפעילות רבה של טיסות צ׳ארטרים, אשר גורמת לחוסר יכולת לתכנן ב מדויק את כוח האדם הנדרש, דבר הגורר חוסר יעילות בשעות העבודה וכן עלייה בהוצאות הנהלה וכלליות.