מנכ״ל ממן לשרת הכלכלה: נקים מסלול למקצועות העתיד בלוגיסטיקה

שרת הכלכלה והתעשייה אורנה ברביבאי קיבלה סקירה מראשי ממן אודות צווארי הבקבוק המרכזיים שמייקרים את עלויות השינוע והאחסון ושמעה על תכניתו של המנכ״ל בועז צפריר להכשרת עובדים בתחום הלוגיסטיקה. צפריר: ״נעסיק פחות עובדים, אבל הם ירוויחו יותר״


10:13 ,07.07.2021 מאת: מערכת פורט2פורט

שרת הכלכלה והתעשייה אורנה ברביבאי הגיעה בליווי בכירים מלשכתה לסיור במסוף המטענים של ממן בנתב״ג על מנת ללמוד מקרוב כיצד ניתן לייעל את תהליכי היבוא והיצוא של הסחורה שמגיעה ויוצאת מישראל.

 

במהלך הסיור סקרו בפניה נחמה רונן, יו״ר קבוצת ממן, ובועז צפריר, מנכ״ל הקבוצה, את צווארי הבקבוק המרכזיים, שבסופו של תהליך גורמים לעיכוב בשחרור של המטענים, מייקרים את עלויות השינוע והאחסון ותורמים הלכה למעשה ליוקר המחייה בישראל.

 

מנכ״ל ממן מציג בפני שרת הכלכלה ברביבאי את תכניתו להסדרת הכשרת עובדים בתחום הלוגיסטיקה בחברה, שמטרתה צמצום מספר העובדים אך העלאה של שכר העובדים ל-14 אלף ברוטו. ״אנחנו מקימים פה מסלול למקצועות העתיד בלוגיסטיקה. העובדים ילמדו את מקצועות התחזוקה, התכנון והתכנות והערך שלהם לחברה יעלה. אנחנו מעסיקים בקבוצה כ-3,000 עובדים בשכר של 8,000 עד 10,000 שקל ברוטו וזה קשה להתקיים ממשכורת כזאת. בעתיד אני מאמין שנעסיק פחות עובדים אבל השכר שלהם יהיה יותר גבוה ויאפשר להם להתקיים בכבוד״.

 

צפריר אף הציג לשרה את הממיינת האוטומטית שמפעילה ממן בנתב״ג למיון מהיר של משלוחי אי-קומרס שמגיעים לישראל, ומאפשרת להם לשנע אותם לנקודת החלוקה הסופית תוך 48 שעות מנחיתת המטוס בנתב״ג.