יו״ר קבוצת ממן עקב איום החות׳ים: צופים כי חלק מהמטען יוסט לאוויר

נחמה רונן, יו״ר קבוצת ממן, ציינה עם זאת כי מדובר בחלק קטן מהיבוא למדינת ישראל. רונן התייחסה להודעת קבוצת לופטהנזה על חזרתה לפעילות בישראל וציינה: ״אין לי כל ספק שגם חברות נוספות יודיעו על חזרתן לפעילות״


10:39 ,18.12.2023 מאת: מערכת פורט2פורט

נחמה רונן, יו״ר קבוצת ממן, המנהלת את מסוף המטענים האווירי בנתב״ג, בהתייחסות על ההשפעה של המצב עם החות׳ים על ההובלה האווירית לישראל: ״בחודש מרץ 2021 חסמה אוניית אוורגרין את תעלות סואץ והיינו עדים למשמעות של עצירת הנתיב הימי בתעלה על השוק בישראל. מעבר לפגיעה בכלל ענפי המשק השונים, נוצר מצב שחברות יצרניות רבות מתחומי ההייטק, הפרמצבטיקה ותחומים נוספים, הסיטו לאוויר חלק מהמטען שהיה הכרחי לתהליכי היצור שלהן. כעת, עם הודעת שלוש חברות ההובלה הימית הגדולות בעולם שכתוצאה מאיום החות׳ים הן מפסיקות את הפעילות שלהן במפרץ סואץ, אנו צופים לתרחיש דומה, בו שוב חלק מהמטען יוסט מהים לאוויר אך מדובר בחלק קטן מהיבוא למדינת ישראל״.

 

״חשוב להדגיש״, מציינת רונן, ״כי מחירי ההובלה הימית כיום זולים משמעותית מהאוויר ועומדים על 4,000-5,000 שקל ולכן סוג המטענים שיוסטו לאוויר הן רק כאלה שערך המוצר הוא גבוה ויכול לשלם על דרך שינוע זאת״. לשם המחשה מביאה רונן את שהתרחש בתקופת הקורונה, אז מחירי ההובלה הימית חצו את ה-14 אלף שקל למכולה מה שגרם להסטה משמעותית מהמטען הימי לאווירי.

 

עוד מציינת רונן, ״אנו עדים בעת הזאת להודעות משמחות מחברות התעופה הזרות, כדוגמת קבוצת לופטהנזה, שמעדכנות על חזרה לפעילות בישראל בחודש הבא. מהיכרותי את ענף התעופה אין לי כל ספק שגם חברות נוספות יודיעו על חזרתן לפעילות וזה סימן מעודד מאד לא רק לחוסן הלאומי שלנו אלא גם לכלכלה הישראלית. שכן, ככל שהיצע שינוע המטענים האווירי לישראל יגדל וחברות נוספות יצטרפו לאל-על ולק.א.ל, מחירי ההובלה האווירית יתעדכנו בהתאם״.