מנכ"ל רש"ת: מסקנות ולקחים מתרגיל החירום בנתב"ג – עד יום א'

תרגיל החירום התעופתי דימה נחיתת חירום של מטוס מסוג בואינג 747-200 שפרצה בו שריפה. הכבאיות השתלטו על האש שהבעירה את כל המטוס בפרק זמן של 25 דקות


00:00 ,26.06.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

תרגיל החירום התעופתי דימה נחיתת חירום של מטוס מסוג בואינג 747-200 שפרצה בו שריפה. הכבאיות השתלטו על האש שהבעירה את כל המטוס בפרק זמן של 25 דקות
 
מנכ"ל רש"ת, קובי מור, הנחה את מנהל נתב"ג, זאב שריג, להגיש עד יום ראשון הקרוב את המסקנות והלקחים מתרגיל "עפרוני" שנערך אתמול בנתב"ג. מור ציין כי מהפקת הלקחים הראשונית שנערכה בנתב"ג עולה כי כל הכוחות פעלו בהתאם לנהלים בצורה מתואמת ומאורגנת.
 
מור הדגיש כי תרגיל זה ותרגילים נוספים הנערכים בשדות התעופה האחרים, נועדו לרענן את הנהלים ולהעלות את רף המוכנות של רשות שדות התעופה לפעילות במצבי חירום בזמן אמת.
 
התרגיל דימה נחיתת חירום של מטוס מסוג בואינג 747-200 שהמריא מנתב"ג למנצ'סטר ולאחר כשעה וחצי באוויר פרצה בו שריפה. על פי התרחיש, על המטוס היו 198 נפשות (128 פצועים, 39 הרוגים ו-31 ניצולים). מטוס התרגול של שירותי הכיבוי וההצלה בנתב"ג דימה את המטוס לאחר הנחיתה, והוא הובער באמצעות 4,000 ליטר דלק וכובה.
 
בתרגיל השתתפו 22 כבאיות, 42 אמבולנסים של מד"א, ומסוק ינשוף אחד לפינוי הפצועים. הכבאיות השתלטו על האש שהבעירה את כל המטוס בפרק זמן של 25 דקות.
 
במהלך התרגיל הופעל מרכז המידע בנתב"ג, מרכז לנוסעים שלא נפגעו ומרכז המשפחות החדש במרכז הירדים בתל אביב.
 
בתרגיל צפו יו"ר מועצת רשות שדות התעופה וחברי המועצה, כמו גם מנכ"ל משרד התחבורה, מנכ"ל רש"ת, מנהלי חברות התעופה הפועלות בנתב"ג, נציגי כוחות ההצלה והכיבוי ואורחים נוספים.
 
יו"ר רש"ת, עובדיה עלי, אמר בדבריו כי "רש"ת עורכת השנה תרגילי חירום בכל שדות התעופה שהיא מפעילה, וסוגיית הבטיחות מוצבת בראש סדר העדיפויות של המועצה וההנהלה. הרשות מתכננת להשקיע בחמש השנים הבאות בנושא הבטיחות והפיתוח מיליארד שקל".
 
מנכ"ל רש"ת, קובי מור, אמר "המטרה העיקרית של התרגיל הינה בדיקת המוכנות של נתב"ג לאירוע אסון תעופתי, לקראת התרגיל שוננו הנהלים והכוחות המתורגלים עברו הכשרות ורענונים. מטרת הטיפול באסון תעופתי היא בראש ובראשונה הצלת חיי אדם תוך כיבוי נכו ומהיר של דליקה במטוס. ישנה חשיבות רבה לתיאום בין הגופים הרבים המשתתפים בתרגיל ותיאום זה נבחן בתרגיל".